Rydder i boden

Jeg hadde en plan om å rydde hele boden når julepynten skulle ut, men jeg klarte ikke vente. Det har faktisk plaget meg veldig hvor lite system det er inni boden så jeg har så vidt begynte. Nå er det masse papp i stua fordi jeg ikke viste at det lå tomme pappesker inni der. Akkurat det var veldig irriterende fordi jeg har nettopp fått hjelp til å få fjernet all pappen som stod i gangen. Nå blir det enda mer. Jeg håper bare vi får kastet en god del i søpla. Problemet er bare at vi deler søppelkasser med huseierene og papirsøpla er ikke veldig stor heller. Forhåpentligvis kan jeg få brukt noe av denne pappen når jeg scrapper sånn at det ikke blir alt for mye å kaste.

Nå er jeg hvertfall i gang med å rydde og forhåpentligvis får vi en ryddig bod som det faktisk er mer plass til. Jeg tror jeg kommer til å sette noe av pappen inn der når jeg har fått kappet den opp og fylt en eske/kasse. Da slipper vi hvertfall å ha det i gangen sånn at det er synlig.

Det er altså det jeg kommer til å holde på med i dag for å få tiden til å gå. Er det noe jeg hater så er det å sitte stille og i dag har jeg faktisk litt energi så da er det jo bare å utnytte den. Akkurat nå måtte jeg bare ha en pause fordi jeg har nettopp kappet en diger pappeske og det var faktisk veldig slitsomt. Derfor trengte jeg å sette meg litt ned, men det er jaggu ikke rart det ikke var plass inne på boden når det var en pappeske jeg kunne fått god plass i som lå inni der. Og hva var oppi den? en pappeske til og noe annet søppel. Sånt rot vil jeg ikke ha mer så det er mer enn nok å gjøre her.

Dette er det jeg skal rydde opp i. 

Etterpå skal jeg kappe 2 esker til og fylle den siste med papp som er kappet opp. Også er det bare å se hva mer som er der inne. For egentlig skulle det vært god plass til å oppbevaring ting der, men det er det så absolutt ikke. Hittil har jeg funnet 2 fulle bæreposer med poser, 4 pappesker og litt annet søppel. Det var en stund at alt bare ble dyttet inn i boden og det er ikke noe jeg har lyst til at skal skje igjen. Denne gangen skal det blir ryddig og fortsette å være sånn. Søppel skal kastes, ikke oppbevares i boden. Jeg blir faktisk skikkelig flau av å ha det sånn. Det har ligget søppel overalt og gjør meg uvel. Er det noe jeg ikke vil ha liggende å flyte så er det søppel. Jeg snakker ikke om vanlig søppel, men plast, papp og isopor som kommer fra pakker. Nå er det nok.

Vi har klart å holde det ryddig i stua, på kjøkkenet, i gang og på badet. Da er det på tide å få ryddet i boden også. Hvis noen lurer så er boden våres inne. Det er et smalt rom ved siden av badet som består av et par hyller (og masse rot). Jeg har bare gruet meg til å rydde der inne fordi det er ikke noe lys der. Så når jeg skal bære ut esker og rydde der inne så må jeg bruke lommelykta på mobilen. Jeg eier ikke en hodelykt eller en vanlig lommelykt engang så derfor blir det ganske stress. Jeg skulle ønske jeg hadde en hodelykt. Ting ville vært så mye enklere med en hodelykt!

Men nå har jeg fått hvilt meg litt og dere har fått vite hva planene for dagen i dag er. Så da tenker jeg at jeg bare setter i gang med resten av det jeg skal gjøre. Også når det kommer til pakkene jeg får på døra så pleier jeg alltid å kappe dem enten samme dag eller dagen etter sånn at vi slipper å ha masse esker rundt, men jeg lurer på om jeg skal bruke noen av dem til å pakke julegaver i. Enda en måte å få brukt pappeskene på istedenfor å fylle søppelbøtta her ute. Jeg liker ikke å bruke for mye plass i dem i tilfelle de som eier blir sure. Så kanskje jeg skal bruke noen av dem. Jeg har jo noen gaver som har flere ting. En pappeske ville jo passet bra til det da.

Følg gjerne bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg