Rundstykker og fudge

I kvelden skulle jeg liksom slappe helt av og lade opp batteriene sånn at jeg er klar for dagen i morgen. Tror dere jeg klarte det? Neida, jeg ble plutselig sulten og jeg har ikke noe brød eller rundstykker klare så da bare satt jeg i gang med å lage rundstykker. Jeg er jo en sånn person som aldri helt vet hva som kommer til å skje i løpet av dagen og i dag var jo et godt eksempel på det. Jeg hadde jo egentlig ikke så mye energi, men nystekte rundstykker hørtes bare så godt ut så da kunne jeg ikke sitte stille og se på TV.

Så derfor ble det altså å slenge sammen en deig og plutselig hadde vi noen luftige rundstykker. Det er bare så typisk meg å bruke opp all energien min på å bake, men da er det jo også oppvask som tas i tillegg da. Nå føles det ut som jeg får sove i natt hvertfall. Jeg ligger å slapper av litt på madrassen i stua etter å ha spist disse rundstykkene.

Som dere ser på bildet så ble det brunost på det ene rundstykke. Det andre hadde jeg kaviar på og så skulle jeg drikke etterpå fordi jeg var så tørst. Alt jeg hadde ved siden av meg var Solo. Aldri drikk appelsinbrus eller juice til kaviar. Jeg blir så kvalm av den samtalen, men jeg var tørst og utslitt så da ble det jo sånn. Jeg kan jo bare takke meg selv for å drikke Solo etter å ha spist rundstykke med kaviar. Det verste er jo at jeg lærer aldri. Jeg fyller jo opp et glass med juice når jeg skal spise kaviar, men jeg vet jo at det ikke går bra sammen. Noen ganger kan man bli litt oppgitt av seg selv for å si det mildt.

Uansett så fikk jeg spist rundstykkene og det var utrolig godt. Definnetivt noe jeg kommer til å gjøre igjen vis jeg blir sulten på kvelden. Kanskje veldig et annet pålegg eller drikke neste gang. Men det jeg syns er litt kjipt er at jeg ikke har noe oppskrift på disse rundstykkene. Jeg gjør som jeg alltid gjør og bare blander gjør og lunket vann. Så tar jeg hvetemel og litt salt sånn at det blir en fast deig. Sånn er det når man har gått baker/konditorskolen. Når det kommer til kaker og bolledeig så gjør jeg jo ikke sånn. Da følger jeg oppskriften fra A til Å.

Og når vi først er inne på baking så fikk jeg så utrolig lyst til å lage fudge. For sist gang jeg og min venninne lagde det så ble det ikke så bra. Så jeg tenker å prøve på nytt i håp om at det går litt bedre denne gangen. Uansett så kommer jeg til å vise dere det her på bloggen. Det blir jo veldig spennende å se om det går riktig veien denne gangen. Fudgen var veldig godt forrige gang, men den ble ikke stiv og det var jo hele poenget med fudgen. Blir den sånn igjen så skal jeg prøve en gang til og vis det ikke går da heller så gir jeg rett og slett opp fudge. Vis dere har noen gode tips til en bra fudge så vil jeg veldig gjerne høre. Kanskje noen vet om en bra oppskrift jeg kan bruke. All hjelp blir satt stor pris på. Jeg har veldig lyst til å få dette til å fungere. Det er jo utrolig godt pluss at det er genialt å gi bort hjemmelaget godteri i gaver. Det blir litt mer personlig.

Så det eneste jeg må gjøre nå er å kjøpe inn ting og så kan jeg sette i gang. Jeg vet ikke helt når det blir, men jeg skal nok få det til om 2-3 uker hvertfall. Så da får man bare krysse fingrene og håpe på det beste. Men nå skal jeg hvertfall slappe av og forhåpentligvis er det ikke alt for lenge til jeg skal legge meg. Jeg tenker bare på den telefonsamtalen i morgen. Jeg må være opplagt for jeg syns disse telefonsamtalene er veldig viktig. Viktig at jeg svarer utfyllende når psykologen spørr meg om noe og viktig at jeg faktisk er til stede under samtalen og ikke halvsover. Så nå blir det litt TV og så natta. Så i kveld/natt blir det ikke flere blogginnlegg.

God natt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg