Ruiner av en middelalderborg

Gårsdagen var en helt nydelig dag. Med sol og blå himmel tok vi turen til Nyköpingshus (Nyköpings slott). Nå er det delvis ruiner, men før var dette en middelalderborg. Det var veldig vakkert der og selvfølgelig tok jeg masse bilder da vi var der. Jeg syns jo slike bygninger er veldig flotte og fascinerende. Historiene som slike bygninger forteller er jo utrolig spennende. Så hvis du er interessert i historie, er dette et av mange steder som er verdt å besøke.

Det er ikke veldig stort, men om man er i Nyköping så er jo dette en av de stedene som er verdt å besøke. Nydelig nå på sommeren. Særlig når vi var så heldig med været. Vi hadde jo 30c da vi var der. Og da passet det veldig bra med en tur til Nyköpings hamn. Der kjøpte vi oss en softis og satt oss ute i solen.

Softis er noe jeg virkelig har lengtet etter. Jeg kunne jo ha kjøpt det når som helst egentlig, men det har aldri blitt noe av. Så nå var det på tide. Og det var så utrolig koselig. Havna er jo veldig flott. Jeg elsker å være ved vannet, uansett hvor det er. Så det å bare slappe av og kose oss der var helt fantastisk.

Etter å ha dratt derfra så gikk turen videre til foreldrene hennes. Egentlig skulle jeg ikke være med inn på grunn av angsten, men så tenkte jeg med meg selv at det er bedre å bare hoppe i det. Og dem var jo så utrolig hyggelige. Jeg gleder meg veldig til å ta en tur dit igjen litt senere. For denne gangen var det bare for å hilse på og hente nøkkel sånn at jeg ikke sitter fast i leiligheten, mens hun er på jobb.

På vei hjem tok vi en tur innom butikken. Og resten av dagen slappet vi av med Marikken og Pippi på tven. Så avsluttet vi dagen med en tur i skogen, som egentlig skulle være en badetur. Det gikk ikke helt sånn som vi håpet, men det var allikevel gøy.

Nattbadingen ble til en lang gåtur i stedenfor. Grunnen til det var fordi vi faktisk ikke fant en sti ned til stranden. Bedre lykke neste gang, I guess. Uansett gjorde det ingenting for vi hadde det veldig gøy.

Så gårsdagen var fylt med utrolig mye fint. Nå blir jo ikke alle dagene slik, men når hun ikke jobber så har vi noen fine steder å dra til. Den første store turen blir på tirsdag. Den turen er jeg veldig spent på. Om det skjer noe særlig før det vet jeg ikke, men jeg må jo prøve å utforske området litt. Hvertfall nå som jeg har egen nøkkel.

2 kommentarer
    1. En fint område det der. Og husene forteller mangt, tenk om de kunne snakke. Du har fine dager nå om dagen og bra at hennes foreldre tok deg vel i mot. Is er godt etter noen timers vandring. Nattbad er fine saker, herlig, stille og kan være veldig koselig. Her venter kiwi. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg