Roser: dag 8

Som jeg sa tidligere på dagen så ville jeg vise dere rosene. De har nå stått i 8 dager. Det syns jeg er ganske imponerende. Så om du skal ha noen fine roser og ikke orker å dra i butikken for å kjøpe de så har Kolonial noen flotte roser man kan få hjem på døra. Det er jo der disse rosene er fra og jeg er så utrolig fornøyd. Jeg kjøpte noen roser fra Mester Grønn en gang som ble stygge med en gang, men disse var virkelig flotte. Jeg kommer definitivt til å kjøpe blomster derfra flere ganger. Så la oss ta en titt på hvordan rosene mine ser ut nå.

Og slik ser de altså ut nå. Det er noen få brune merker og noen av bladene er litt slappe, men jeg må si at de har holdt seg utrolig godt allikevel. Fra avstand (der jeg som regel ser de fra) er de jo flotte å se på. Jeg kan ikke se de små, brune flekkene så disse kan jo stå hvertfall et par dager til. Vi får se hvor lenge de holder seg fine. Uansett kommer jeg ikke til å kaste alle hvis en er vissen. Da tar jeg bare ut de som ikke ser noe bra ut også skal resten få lov til å stå.

Etter å ha sett de igjennom 8 dager så må jeg nesten si at de rosa er finest. Jeg holder lengst og de er jo så flotte når de åpner seg. Så kommer de lilla fordi dem er flotte, men de holder seg ikke like bra. Jeg ser at rosebladene på de lilla er veldig slitne i forhold til de rosa. Og helt til slutt kommer de røde rosene. De har ikke sprunget helt ut så de er jo ikke like fine. De har også begynt å henge og er ikke like fine å se på som de 2 andre fargene. Alle er flotte, men det er hvertfall min mening om blomstene. De lilla har fortsatt finest farge, men om jeg kjøper roser så er det for at de skal holde lengst mulig og de rosa har virkelig vist hva de er gode for.

Hva syns du om rosene nå? Hvilken farge likte du best?

Følg gjerne bloggen på facebook HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg