Resten av uken

Planene for i dag var egentlig å få hele kjøkkenet ryddig og rent, men noen ganger går det ikke etter planen. Denne gangen er det kroppen som ikke er helt fornøyd. Så da får det heller bli kontordag sånn at jeg hvertfall får gjort noe nyttig i dag. Når jeg sier kontordag så mener jeg å lete etter inspirasjon og lage nye oppskrifter. For nå har vi fått kjøpt inn en del ting som gjør det lettere for meg å bake litt andre ting enn bare brød. Det kan jo bli spennende å se hva jeg kommer opp med. Noe av det jeg har til baking nå er nutella, kokesjokolade og bananer. Jeg lurer på hva det blir til slutt.

Så i dag blir det altså en ny planleggingsdag hvor jeg finner nye oppskrifter jeg kan bruke. Også får vi se når den store bakedagen blir. Kanskje jeg bruker helgen til det. Ja, la oss sette av helgen til å bake masse godt. Det betyr at jeg må bli ferdig med planleggingen i dag og ha alt av oppskrifter klart i løpet av dagen. Jaggu bra at dagen nettopp har begynt.

Og med det så ser det ut som jeg har resten av uken planlagt. Slik ser uken min ut nå:

Onsdag Planlegging og skrive oppskrifter.

Torsdag Filme resten av youtubevideoen og ta bilder av alle plantene.

Fredag Få publisert alle innleggene og lagt ut youtubevideoen.

Lørdag-søndag Bakehelg.

Så får vi se når neste gåtur blir. Akkurat nå vil jeg helst fokusere på å komme meg igjennom denne uken, men mest sannsynlig vil det bli en tur på mandag eller tirsdag. Først må jeg komme i mål med bakingen. Og da tenker jeg hvertfall å få bakt 3-4 forskjellige ting sånn at jeg har litt tid til å gjøre andre ting neste uke. For det er slik jeg må planlegge om ting skal gå rundt. Planlegging er nøkkelen, men da riktig planlegging. Jeg kan for eksempel ikke bake litt hver dag og gå et par turer i uken osv. Da går jeg lett på veggen etter 2 uker. Heldigvis har jeg funnet en balanse som passer meg. Det er her jeg takker for at jeg har den jobben jeg har. For nå kan jeg planlegge dagene som jeg vil og jeg kan snu på dagene når kroppen min ikke er helt god. Det kunne jeg ikke gjort i vanlig jobb.

Så nå er det bare én ting for meg å gjøre og det er å komme i gang med dagens arbeidsoppgave, nemlig å planlegge for en ny bakedag/helg. Dette kommer til å bli ekstra gøy fordi nå blir det litt andre ting. Kanskje jeg finner noe jeg aldri har prøvd før.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg