Rekebaguetter og tur

Når man våkner såpass seint som jeg gjorde i dag så blir det alltid middag til frokost. Så vi startet dagen med rekebaguetter, men det er fortsatt noen reker igjen til i kveld. Så dagen i dag blir skikkelig kosedag når det kommer til mat. Det begynner å bli en stund siden vi sist hadde reker så det smakte utrolig godt. Samboeren min skrellet reker og jeg varmet baguetter og fylte dem. Her er frokost/middag for i dag.

Jeg syns man skal ha dill, salat og sitron på når man først skal nyte reker. Her er det ikke bare majones og reker, men full pakke. Også ser det ikke bare utrolig fint ut, men det smaker ekstra godt når man får den dillsmaken og litt sitronsmak på reken.  Et skikkelig luksusmåltid.

Etter å ha spist rekebaguetter så tok vi oss en liten tur ut. Det blåste kraftig, men det var allikevel veldig godt å komme seg ut i den friske luften. Vi gikk en rundtur og jeg må si at det begynner å bli ganske grått og trist der ute. Mange av trærne og buskene står uten blader. Også er ikke været i dag akkurat med på å løfte de få fargene. Det er skikkelig trist høstvær i dag, men uansett var det en veldig fin tur.

Etter å ha fått i meg litt mat så føler jeg meg mye bedre enn når jeg våknet så jeg har egentlig veldig lyst til å lage noe enkel julebakst. Jeg får se litt senere i dag. Akkurat nå skal jeg slappe litt av og se om jeg kan få fikset denne ødelagte kransen eller om jeg må lage noe helt nytt. Veldig kjedelig når ting man har lagd plutselig går i stykker. Akkurat nå er det bare en haug med kaos så det ser dårlig ut, men da er det jo bra jeg har igjen flere kongler om jeg må lage noe helt nytt.

Så da er vel egentlig planene klare for denne dagen. Det vil si hvis jeg orker å bake, men kjenner jeg meg selv rett så blir det vel baketid i løpet av kvelden. Ikke akkurat første gang jeg har stått og bakt midt på natta. Jeg og venninna mi er veldig gode på det. Vi stod og lagde brownie midt på natta fordi vi ikke fikk sove. Så ja, baking er jeg nesten helt sikker på at kommer til å skje i løpet av dagen/kvelden/natta. Og jeg burde jo begynne hvis jeg skal klare å få bakt alle slagene før jul. Det er jo koselig å ha noe å spise i helgene i desember, ikke bare på julaften og romjula.

Noe sier meg at det vil komme noen kilo smygende i løpet av julen, men da er det jo fint man kan kutte ned/ut søtsaker på nyåret igjen og få kiloene av igjen. Man må jo kose seg i julen. Er det noe jeg ikke skal gjøre så er det å telle kalorier i julen. Det er en tid for å kose seg.

Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg