Pynt og møbler

Å dekorere hjemmet er noe av det beste jeg vet. Pynteting og bilder som passer perfekt sammen og gjør et hus til et hjem. Når man endelig får alt på plass og begynner å smile fordi det føles hjemme. Det er en fantastisk følelse.

Interiør er noe jeg syns er veldig spennende og gøy. Når man innreder hjemmet slik man selv har lyst. Når man dekorerer med bilder man har tatt selv, møbler og pynteting som man liker. Bare det å velge egne gardiner syns jeg er gøy. Jeg vet hva jeg vil ha og hvordan jeg vil ha det.

Det er selvsagt langt igjen før leiligheten her er slik jeg drømmer om, men det begynner å bli ganske fint her. Nå er ikke jeg den som MÅ ha ting og tang for å være lykkelig, men det er allikevel gøy å kjøpe inn nye møbler, pynteting osv. Det er jo koseligere når man bor med den stilen man liker. Det tar så klart litt tid, men til slutt har vi det vi trenger og litt til. Akkurat nå er jeg ganske fornøyd med hvordan det har blitt etter å ha stått på med vasking og rydding en hel dag.

Vasen som dere ser på bildet over er en av mine favoritter. I tillegg til at det ikke er noe alle andre har. Denne vasen ble nemlig ikke kjøpt i en vanlig butikk. Nei, det var en utenlandsk butikk. Der var det så utrolig mye fint. Jeg skulle gjerne hatt mer pynt som denne vasen. Den er så fin.

I tillegg til pynteting så har jeg blitt veldig glad i små krukker. Disse har jeg fylt opp med ris, salt og te bare for å nevne noe. De er ganske geniale og utrolig fin pynt på kjøkkenet. Det syns hvertfall jeg. De kan jo fylles med alt mulig også fås de i forskjellige størrelser. Vis man ikke MÅ ha norgesglass så fås dem jo utrolig billige på IKEA. De kan brukes igjen og igjen. Også holder dem jo mye bedre enn plastikk. Jeg er utrolig glad i dem.

Også måtte jeg jo pynte opp med en liten sjokoladeeske på kjøkkenet. Det har blitt så fint på kjøkkenet så nå håper jeg at jeg klarer å holde det så fint hele tiden. Det er lov å håpe. Jeg gjør hvertfall så godt jeg kan. Jeg rydder så fort jeg har ork til det. Noen ganger kan det gå dager og andre ganger uker før jeg ligger rett ut og ikke klarer noe.

Når jeg først orker noe så blir jeg veldig gira. Da skal alt gjøres med en gang. Det ender som regel ikke bra, men da er det allerede ryddig.

Problemet er egentlig ikke når alt er gjort og jeg er utslitt. Problemet kommer når jeg er rastløs og alt husarbeid allerede er gjort. Det er da problemene starter. Da klarer ikke jeg å sette meg ned med en bok eller Netflix.

En dag satt jeg å gjorde ren Mac’en med Qtips. En annen gang ommøblerte jeg stua. Den siste der skylder jeg på mamma, for det var noe hun plutselig kunne finne på. Det er jo gøy med litt forandringer av og til da! Her har det hvertfall blitt forandring i løpet av de månedene jeg har bodd her. Men hva skal man liksom gjøre når man rydder og plutselig får en idé om at ting ville sett bedre ut et annet sted enn der det står? Da må jeg bare gjøre det! Jeg er nok litt lik mamma akkurat der.

Jeg har alltid hatt lyst på små detaljer i stua som følger årstidene. F.eks pynteputer, kubbelys og gardiner. Oransje til høst, lyseblått til vinter, gult til vår og rosa til sommer. Men det må jo kjøpes inn som alt annet så det blir evt. ikke før alt det andre er på plass. Nå først skal jeg få kjøpt inn en kommode til klærne mine og en større tvbenk. I tillegg til litt småting. Kjøpe litt og litt så kommer man i mål til slutt.

Når jeg har fått kjøpt inn og satt på plass så vildet så klart komme bilder. Så vis du vil se mer interiørbilder så burde du følge med her.

2 kommentarer
    1. Dere har det fint ser det ut som. Gøy å ha ting som passer sammen. Plutselig kan en finne en liten ting som passer, akkurat der .
      Kos deg med pynting og planlegg framover.
      👍👍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg