Psykologtimen

Som dere vet så var det en psykologtime. Denne gangen kom psykologen hjem til meg fordi jeg har så sterk angst at jeg faktisk ikke klarer å komme meg på bussen alene. I tillegg har jeg ingen som kan kjøre med. Så det at dem faktisk kom hjem til meg var veldig fint. Det blir satt pris på, for å si det sånn. Også ble det jo en skikkelig tøff psykologtime, men det var jeg jo egentlig forberedt på. Jeg syns det er veldig vanskelig å snakke om barndommen min og alt jeg har gått igjennom fra jeg var liten og til nå. Faktisk var det så ille at jeg nesten begynte å gråte, selvom jeg aldri gråter foran mennesker. Så det var sterke følelser som jeg nesten ikke klarte å holde igjen.

Disse tingene som jeg har snakket med psykologen om vil jeg ikke skrive om her på bloggen fordi det er såpass privat, men jeg kan jo si såpass at vi fikk gått igjennom ganske mye av min barndom og gravd dypt inn i hvordan det var å være meg. Jeg fikk også sett det med nye øyne og forstod mer hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde og hvorfor ting er som de er, men det er jo bare et lite sandkorn av en helt strand av ting som må snakkes om og løses opp i. Vi er langt fra ferdig og han sier at dette kan ta flere år før jeg blir bedre.

Vi snakket også om gruppeterapi og at det er noe som kan være veldig bra når det kommer til sosial angst. Selvfølgelig gjør tanken meg livredd, men på et tidspunkt vet jeg at dette er noe jeg må gjøre om jeg skal bli bedre. Heldigvis er ikke det noe jeg trenger å bestemme meg for akkurat her og nå, men det er nok noe jeg til slutt ender opp med å gjøre. Akkurat nå er det fokus på å finne ut hva som ligger bak disse angstanfallene jeg får, spesielt når jeg går i butikken. Planen var egentlig å begynne på denne teknikken i dag, men siden det var så mye annet å snakke om så gikk tiden heller til det. Så neste time (neste uke) blir mest sannsynlig starten på å lære denne teknikken.

Når timen med psykologen var ferdig så var jeg så utslitt at jeg ikke klarte noe som helst. Derfor har jeg bare ligget på sofaen og tatt det helt med ro. Jeg lader opp til morgendagen og håper at jeg får dratt ut og handlet litt halloween ting da. Det ville jo vært fint å gjøre litt annet etter en sånn dag som i dag. Så får jeg vel bare slappe av/sove frem til da. For nå sovner jeg snart ved tastaturet. En psykologtime krever en god del energi, noe jeg ikke har så mye av. Derfor blir det nok litt stille fra meg i dag, men forhåpentligvis er jeg tilbake med mer innhold i morgen (om jeg ikke kommer innom her noe mer i dag).

Ønsker dere alle sammen en flott kveld.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg