Prøve noe nytt til middag?

I dag prøvde vi ut en ny variant av salat ved siden av kyllingfilet. Den var helt himmelsk så jeg anbefaler å prøve den hvis du liker salat og annet sunt tilbehør. Idéen fikk jeg fra pintrest, men så puttet jeg litt andre ting inni og gjorde salaten litt mer min. Det må være noe av det beste jeg har smakt. Dette blir definnetivt mye mer av fremover.

I denne salaten har jeg brukt disse ingrediensene:

Tomat

Rødløk

Fetaost

Sukkererter

Avokado

Mais

Kidneybønner

Chilipulver

Salt

Pepper

Lime (saften av den)

Også blandet jeg alt sammen i en bolle. Så enkelt er det altså å lage denne salaten. Den passet helt perfekt til kyllingfilet hvertfall. Jeg kommer til å lage mye mer spennende, sunn mat så det er bare å følge med. Om du lurer på hvor mye jeg brukte av hver ingrediens så vet jeg ikke. Når det kommer til krydder så må man nesten bare smake seg frem. Mengden på grønnsakene avhenger av hvor mange som skal ha. Jeg foreslår at du bare kutter opp de grønnsakene du vil ha og bruker det krydderet du ønsker, men jeg anbefaler en liten dæsh med limejuice om du bruker avokado for de to sammen smaker helt himmelsk.

Når jeg skal spise sunt så tenker jeg alltid halve tallerkenen med grønnsaker, et stykke kjøtt og minst mulig dressing. Så kan jeg heller kose meg med rømme til fredagstaco eller hvitløksbaguett til lasagne. Jeg fikk noen gode råd i kommentarfelt om å skrive mer om kosthold og litt sånn så det blir mer av dette fremover. Det første blir nok litt generelt om hvordan min vekt har vært og litt sånne ting. Jeg ønsker at dere får et dypere innblikk i alt dette og kanskje en forståelse for hvorfor jeg har valgt å bli sunn og ta slike endringer i livet mitt akkurat nå. Så jeg håper dere vil følge med på det. Ellers blir det mye om psyken min, oppskrifter på ting jeg lager osv. Jeg fikk også et tips om å lage sunnere alternativer til kake og bakst. Dette skal jeg såklart prøve på. Jeg må bare sjekke litt rundt og finne noen bra oppskrifter jeg kan bruke. Det ligger 2 stk spissing i frysern jeg har lyst til å prøver og lage noe sunt ut av. Så vi får se hva jeg finner på. Nå blir det nok mest fokus på mat frem til neste helg, men da kan det nok tikke inn en oppskrift på noe godt.

Også må jeg bare få si tusen takk for utrolig gode råd. Jeg blir veldig glad for tips, råd og tilbakemeldinger på bloggen. Det er veldig fint å høre fra dere og at dere kommer med tilbakemeldinger. Jeg har jo fått høre at kakeoppskrifter har blitt testet ut og at folk kjenner seg igjen i ting jeg skriver om. Det setter jeg så utrolig stor pris på. Godt å se at jeg ikke er helt håpløs her på bloggen. Så en stor takk til alle dere som gjør blogging en positiv ting i mitt liv.

2 kommentarer
    1. Det så jo sååå godt ut! Tror nesten jeg må prøve meg på noe liknende en dag. Jeg er ikke noe flink til å komme på ting jeg kan spise til middag 🙈

      Så bra du likte ideene. Gleder meg masse til å lese alt du legger ut 😀 håper du får en kjempe bra helg, Cathrine!

      1. Åh da får jeg prøve å bli enda flinkere til å legge ut middagstips da. Jeg elsker å prøve nye ting og vil jo prøve å finne nye og sunne oppskrifter jeg kan prøve så blir spennende å se hva jeg komme opp med. Jeg aner jo ikke engang haha.
        Så koselig å høre. Jeg gleder meg til å skrive om det! Ønsker deg en helt fantastisk helg også, Vilde. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg