Prosessen

Det er 2 dager siden jeg puttet inn 2mm tapers i ørene og det er litt sårt på ene øret enda, men det er jo normalt. Jeg har smurt og prøvd å la være og ta borti dem med mindre jeg nettopp har vasket hendene eller brukt antibac. Det går egentlig veldig bra og det er jeg veldig glad for. Jeg kommer til å vente 1 måned før jeg prøver å sette inn neste taper. Det er jo fortsatt en god stund til ennå.

Det er én ting som ikke er så greit når man utvider og det er når noe kommer borti øret. Enten jeg skal sove, bruke headset eller til og med klem så er det ubehagelig. Så det har ikke blitt mye musikk de siste dagene, men jeg har jo TV å se på så akkurat det går veldig fint. Men dem sier jo at man må lide for skjønnheten så da bare unngår man headset og klemmer, prøver å ikke ligge med press på øret og smører det godt sånn at dette går bra. For en ting er sikkert og det er at utvidelse av hull i øret er ikke en dans på roser.

Så hvorfor utsette seg selv for noe sånt? Vel, jeg var lei av de små piercingene og vil ikke gå tilbake til vanlige øreringer. Jeg syns 10mm er veldig fint og helt passe størrelse for meg. Det er ikke akkurat noe som bare falt inn i hodet mitt at jeg ville utvide hullene i ørene mine. Dette har jeg tenkt på lenge og jeg syns det er fint. Jeg har bare aldri turt det før. Når jeg hadde utvidet for første gang i fjord så tenkte jeg “aldri igjen”, men det var jo fordi jeg gjorde det helt feil. Og hvis jeg klarer å gå igjennom den smerten 4 ganger så klarer jeg dette her også.

Det vil så klart ta tid å utvide helt opp til 10mm, men det er ikke så vanskelig å finne tålmodighet til å vente mellom hver gang når man tenker over hva slags komplikasjoner som kan oppstå om man ikke er forsiktig. Jeg har ingen planer om å ødelegge øret mitt for alltid. Gjør man det riktig, holder det rent og smører det jevnlig så vil det går bra.

Nå er ikke jeg en ekspert på dette, så langt derifra. Jeg tenker bare fornuftig og går etter de rådene som står på sidene der man kjøper tapers osv. Jeg har gått igjennom mange videoer på YouTube og jeg er forsiktig. Hvis jeg kjenner noe i øret som ikke er normalt så kommer jeg til å ta ut tapers og rense godt, la øret hvile og se an videre. Forhåpentligvis slipper jeg det, men jeg vet i det minste hvilke tegn jeg skal se etter og det syns jeg er det viktigste. Før man begynner å utvide så burde man enten snakke med en profesjonell eller lese alt man finner på nettet når det kommer til komplikasjoner.

Det kan godt være at jeg gjør feil og at jeg kanskje burde ha snakket med en profesjonell, men jeg føler at jeg har kontroll og for meg er det viktigst. Jeg gjør hvertfall mitt beste for at dette skal gå bra. Men som sagt er jeg ikke profesjonell og vil derfor ikke at folk skal følge etter hva jeg gjør når det kommer til utvidelse av øret. Jeg er helt ny og har heller ikke vært borti noe sånt før. Ingen av mine venner har gjort det og jeg har aldri snakket med noen som vet hva de driver med når det kommer til dette. Dette er kun for å vise dere hva jeg gjør. Jeg ber ikke dere gjøre det samme. This is just for fun! Så hvis du vurderer å utvide så burde du definnetivt høre på noen som kan det og vet hva de snakker om, som sagt.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg