Produktiv og positiv

Jeg har ikke fortalt så veldig mye om dagen i dag fordi det har ikke vært så mye å fortelle. Halve dagen har jeg gått rundt på krykker og vært utmattet, men etterhvert som dagen gikk så kjente jeg meg plutselig litt bedre. Derfor bestemte jeg meg for å bruke energien min på å rydde på kjøkkenet. Jeg kom faktisk ganske langt, men nå måtte jeg legge meg ned. Det blir neppe mer rydding i dag, men forhåpentligvis kommer vi i mål i morgen. Da skal jeg få hjelp av samboeren.

Det er utrolig fint. Når jeg spørr om han kan hjelpe så er det aldri noe problem. Jeg er ikke vant til det så den hjelpen jeg får av han setter jeg veldig pris på. Han er utrolig god og snill. Hvem skulle tro at jeg skulle ende opp med en så herlig mann? Ikke jeg hvertfall. Så hver dag sammen med han er en drøm. Han gjør livet mitt lettere!

Selvom jeg er så utslitt nå at jeg ikke klarer å stå på beina så har jeg i det minste en helt fantastisk utsikt fra her jeg ligger. Det er det beste jeg vet, bare ligge her og se ut på den flotte himmelen eller se på de vakre plantene mine i vinduet. Som dere kanskje ser åå bildet så har det blitt litt mindre plass i vinduet. Det er fordi jeg har splittet plantene, men mer om dette til fredag. Det er da det er oppdatering på plantene. Nå ville jeg bare vise dere den flotte utsikten med den nydelige himmelen. Det er en nydelig bakgrunn til de flotte plantene, syns dere ikke? Det syns hvertfall jeg.

Så her skal altså jeg ligge å slappe av resten av kvelden. Også blir det nok ikke så lenge før jeg legger meg. Etter å ha stått og vasket på kjøkkenet så er det greit å hvile ut etterpå. Det kommer en ny dag i morgen og det er mere som må gjøres. Jeg håper virkelig vi får ryddet og vasket ned både kjøkkenet og stua i morgen. Det er målet for nå er jeg lei av å ha det sånn. Heldigvis tok jeg støvtørkingen her om dagen så det er hvertfall ikke så ille nå. Alt som er gjort skal man være fornøyd med og det er jeg virkelig. Jeg sier ikke at alt må gjøres på en gang, men jo mer som er gjort, jo mindre har man å bekymre seg over. Selvom jeg prøver å ikke tenke på alt som må gjøres. Jeg har en regel og det er at jeg skal være glad for det jeg har klart å gjøre. Man skal kun tenke positivt. Jeg tar meg selv i å tenke negativt og da tenker jeg alltid på det positivt som f.eks:

Jeg skulle ha støvsugd, lagt sammen klær og vasket mer klær. 

– Men jeg har jo tatt oppvasken. Jeg har vært utrolig flink. Da slipper jeg å tenke på det. Bare se hvor mye ryddigere det er nå. Ja, i dag var virkelig en god dag. Jeg er veldig fornøyd med mi  innsats. 

Det høres kanskje dumt ut, men det å skryte av seg selv hjelper virkelig. I starten vil man ikke tro på seg selv, men til slutt er man faktisk enig med seg selv om at innsatsen i dag har vært bra. Da blir dagen bedre. Vi må selv gjøre dagen bedre, ingen andre gjør det for deg. Skryt av deg selv og din innsats. Gjør dagen din bra. Ikke la deg selv gå i den negative loopen. Styr din egen dag til det positive.

Ikke glem å følge bloggen på facebook HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg