Pressing av blomster

Dere som har fulgt med en stund vet jo at jeg lagde mange bilder av blomster jeg hadde presset, men vi har jo fått med oss mange nye. Så i dette innlegget tenkte jeg å fortelle litt om hvordan man presser blomster. Det er egentlig veldig enkelt. Alt du trenger er blomster/blader du syns er fine, ark og bok.

Når du har vært ute og plukket noen fine blomster så tar du bare et ark og bretter det i 2.

Du legger blomstene slik du ønsker at de skal bli presset i mellom arket.

Så er det bare å lukke boka og legge noe tungt oppå, slik at boka ikke er så halvveis oppe. De skal ligge godt i press for at alt vann skal gå ut av blomsten.

Og så er det egentlig bare å vente i minst 2 uker, før du kan bruke dem til å lage bilder eller hva du måtte ønske. Jeg har sett flere bruke dem i smykker og lager ting med blomstene inni. Så det er jo mye disse blomstene kan brukes til. Disse vårblomstene jeg presser i år kommer jeg til å bruke til et vårbilde. Forhåpentligvis får jeg tak i både hvitveis og blåveis I løpet av våren. Også må jeg ha noen flere hestehov.

Når man presser blomster så har man jo dem for alltid om man vil det. Derfor gjør jeg dette fordi når vinteren kommer så kan jeg ta frem vårblomstene og nyte litt av våren, selv når den er forbi.

Jeg kommer til å poste mer om dette så fort jeg får presset mange flere vårblomster. Dere skal få se prosessen og til slutt resultatet. For det er slike ting som dette jeg syns er gøy å holde på med. Nå har jeg ganske mange hobbyer og jeg har delt mye med dere på bloggen. Selvfølgelig skal jeg fortsette med det, men det har ikke vært så mye tid eller ork til hobby i det siste. Så da får vi håpe at det er litt mer hobbyrelatert fremover, i tillegg til alt det andre som foregår. For jeg liker å sette meg ned med hobbytingene mine. Vi får se hvor mye tid jeg har til hobby i tillegg til alt det andre jeg har planlagt. Noe skal jeg nok få tid til. Bl.a pressing av blomster.

Det er mye enklere å sette seg ned med hobbyting når det er halloween eller jul. Jeg kunne jo gjort det til påske også, men da hadde jeg ikke planlagt noe. Så da ble det ikke noe hobby i påsken, men jeg skal hvertfall ha skikkelig mye klart til både halloween og jul. I tillegg vil jeg prøve å lage litt i sommer, men som sagt er det enklere når man har noe spesielt å lage til.

Følg bloggen på facebook HER om du vil se alle mine prosjekter og mye mer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg