Pressede blomster i rammer

For et par uker siden så begynte jeg å plukke blomster og blader. Jeg la dem i bøker for pressing og nå er dem altså ferdige. Så i dag har jeg sittet å hatt det gøy med blomster og blader. Dette er noe jeg håper at jeg kan gjøre mye til våren når det kommer nye blomster de bildene jeg har satt sammen i dag ble så fine. Jeg er veldig fornøyd med hvordan blomstene ble sammen. Så i dette innlegget tenkte jeg å vise dere alle blomstene og bladene jeg har presset, alle bildene jeg har lagd og hvor dem står nå. Og jeg må bare si at de er virkelig flott pynt! Så la oss se hva jeg har holdt på med.

Her er alle blomstene og bladene jeg begynte med. Jeg prøvde å plukke mye forskjellig slik at bildene ikke ble like, men jeg angrer at jeg ikke plukket flere av hver og nå er det for seint. Allikevel ble det jo noen veldig flotte blomster og blader som jeg fikk brukt. Også kommer det jo nye blomster hvert år så det går jo an å plukke flere neste år. Så dette er altså det jeg hadde å jobbe med. Beklager at jeg ikke tok bedre bilder, men det var veldig mange like blader og det er mest det som er i den store haugen. De fine blomstene ligger ved siden av. Som dere ser er det ikke veldig mange blomster, men det er noen. Så la oss se hva jeg fikk lagd ut av alle disse blomstene og bladene.

Jeg må si at jeg ble mest fornøyd med det første bilde, men det er fordi blåklokkene var så nydelige. Også var det jo noen små,, blå blomster der som også var veldig fine. Nå er jo alle bildene veldig flotte da. Jeg kommer til å ha mye glede av disse bildene når snøen kommer. Da har jeg litt av naturen her inne, mens snøen gjemmer den der ute. Så er det jo så mange flotte farger på både blomstene og bladene. Det ble veldig flotte bilder når alle fargene ble satt sammen. Derfor gleder jeg meg veldig til våren slik at jeg kan få plukket mange nye blomster. Blomster jeg ikke allerede har i disse rammene. Så nå får vi se hvor de står.

Jeg måtte selvfølgelig ha et par bilder i stua, men det er ikke så mye plass og jeg kan ikke ha dem i vinduet på grunn av lyset som skinner igjennom (fra baksiden der det ikke er papp). Heldigvis passet de perfekt på den nye benken i stua. De to andre bildene står på kommodene i gangen (et bilde på hver kommode). Det er jo veldig koselig med litt pynt i gangen nå som det er rent og ryddig der (for det meste).

Nå har jeg en ramme igjen, men jeg velger å ikke lage et bilde til nå. Det kan hende jeg lager et senere og det kan hende jeg venter til våren med  å lage mer. Helt ærlig så vet jeg ikke, men om det blir lagd flere bilder så kommer det hvertfall på bloggen. Under her kan dere se alt som er igjen. Jeg tenkte å legge det bort til neste gang jeg skal lage noe slikt. Så får vi bare krysse fingrene og håpe at bladene som er igjen holder seg fine frem til neste gang. Jeg skal hvertfall putte dem et trygt sted.

Som dere kan se så er det ganske mange blader igjen. Noen av dem er for store for rammene jeg kjøpte så jeg vet ikke om jeg skal bruke dem til noe helt annet eller om jeg bare skal kjøpe et par rammer som er litt større. Uansett er det veldig koselig å ha de store bladene i forskjellige høstfarger. Jeg kan jo bruke dem til å pynte opp på bordet. Det er mange bruksområder. Man må bare bruke fantasien for det er kun den som setter grenser.

Følg gjerne bloggen på Facebook HER hvis du vil se mer av kreative idèer og påfunn. Det vil komme mye av det I månedene fremover så det er bare å følge med.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg