Positiv-liste

I dag har det virkelig vært en bra dag. Klart jeg har hatt noen depressive små perioder i løpet av dagen, men de positive øyeblikkene er det som virkelig teller og dem er det mange av. Pluss at de positive øyeblikkene er såpass store noen av dem at det overskygger de små, negative. Så da var det på tide å skrive ned alt det positive som har skjedd i dag. Her kommer lista.

1. En lang og fin tur med samboeren min i det fine været gjorde dagen så fantastisk. Bare det å ha han der ved siden av meg når vi gikk på stien var så fint. Jeg hadde det så utrolig bra inni meg på hele turen fordi han hadde valgt å være med meg å gå tur. Ikke fordi jeg følte at jeg trengte å ha han med, men det er jo mye koseligere å være to på tur. At jeg har noen å prate med, smile til og le sammen med. En jeg kan være meg selv rundt, avslappende og tulle. Det er en så utrolig deilig følelse.

2. Det å kunne høre på bekken store deler av turen. Jeg vet ikke hvorfor, men det er noe helt spesielt med lyden av en rennende bekk. En behagelig lyd som roer meg ned og gir meg energi og glede.

3. Vi fant vannet vi hadde snakket om. Da vi fant det og så hvor fint det var der så ville jeg bare sette meg ned ved vannkanten og se ut på vannet. Det var utrolig flott der og jeg skulle ønske vi kunne blitt der hele dagen. Jeg gleder meg veldig til å gå tilbake dit. Så utrolig flott og magisk sted. Dette må ha vært naturen sin egen skatt.

4. Jeg ble veldig fornøyd med bildene jeg tok da vi var på tur. Så mange fine bilder av et nydelig landskap. Dette er bilder jeg kan sette meg ned og se på når vinteren kommer. Da kan jeg se tilbake på hvor utrolig flott naturen faktisk er og hvor fint vi har hatt det.

5. Brettspill med samboeren min er alltid en utrolig flott tid. Vi ler, har det gøy og tullet. Det er i slike øyeblikk jeg glemmer alt det andre og føler meg lykkelig. Samboeren min gjør meg veldig lykkelig.

6. Også må jeg bare skrive opp at jeg tok en dusj fordi det føltes godt. Så digg å kjøle seg litt ned. Og en veldig fin avslutning på kvelden. Vel, jeg kommer vel ikke akkurat til å sove nå. Allikevel er det nok ikke så veldig mye mer som skjer i dag, utenom film.

Så det var altså alle de fine tingene som har skjedd i dag. Ting som har fått meg til å føle meg bra, fått meg til å smile og le, løftet dagen og gitt meg mye glede. Så da kan disse små  negative øyeblikkene glemmes også kan disse positive øyeblikkene blomstre. For det er disse øyeblikkene jeg har lyst til å huske når jeg ser tilbake på dagen i dag. Jeg har angst, depresjon og fibromyalgi. Det betyr jo ikke dermed sagt at jeg trenger å ta med meg minnene disse lager. Ja, det krever mye av meg å plukke ut de gode minnene og kaste vekk de andre. Allikevel er det nødvendig og verdt den jobben for at jeg skal få det bedre med meg selv.

Nå gleder jeg meg veldig mye til morgendagen. Jeg lurer på hvor vi ender når vi går den andre veien inn i skogen. Vel, vi får vente og se. Det blir veldig spennende hvertfall. Jeg er klar. Kroppen min er ikklengre sliten. Jeg fikk jo sovet en god del da jeg kom hjem fra turen. Nå kjenner jeg ikke engang i kroppen at jeg var på en lang tur i dag. Hvis du vil se hvordan turen i morgen går så er det bare å følge med på bloggen. Husk at du kan følge bloggen på:

Facebook Her

Instagram Her

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg