Positiv-liste

Nå som jeg har fått slappet av litt så tenkte jeg det var på tide å lage denne listen over positive hendelser i dag. For selvom jeg har hatt en litt tøff dag så er det mye å være glad for også. Så da tenker jeg vi bare setter i gang med en gang. Her er dagens positive hendelser.

1. Jeg våknet opp og følte meg egentlig i ganske grei form. Jeg følte meg klar forcen ny dag. Det er en av de beste følelsene å ha med en kropp og psyke som min.

2. Jeg og samboeren min fikk dratt ut en tur. Det ble derfor en gåtur i dag også. Jeg fikk nyte naturen og alt var egentlig ganske bra.

3. Selvom dagen begynte å tippe litt over til negativt så fant jeg en måte å få tankene over på noe annet i stedenfor å dykke ned i mørket og bli mer trist.

4. Jeg klarte til slutt å slappe av med film og melon. Det endte opp med filmen Ratatouille. Filmen handler jo om mat så da ble jeg plutselig veldig sulten.

5. Og da er vi på neste punkt som er baking. I dag ble det altså å bake rundstykker med ost og skinke inni og ost på toppen. Jepp, mye ost og veldig godt. Disse har nettopp kommet ut av ovnen så det skal jeg kose meg med nå etter å ha funnet en ny film.

Som dere kan se så er det mye å være glad for. Det er det hver dag om man bare tenker etter. Jeg kan ikke finne en eneste dag som det ikke har skjedd noe positivt eller noen har sagt noe fint til meg. Det er alltid noe å være glad for. Man må bare sette pris på de øyeblikkene som gjør den dagen bra.

Derfor har jeg lyst til å gi dere lesere en liten utfordring. Nevn minst én hendelse eller noe noen har sagt til deg i løpet av dagen som du syns er positivt. Dette er også en veldig bra øvelse hvis du sliter med å sette pris på hverdagen eller føler at det bare har vært negativt en dag. Sett deg ned og tenk igjennom dagen. Kanskje du følte at håret så bra ut eller at du hadde sett en kjekk gutt som smilte til deg. Kanskje var det noe du kjøpte, spiste eller lagde den dagen som var ekstra bra.

Etter at jeg begynte med disse positiv-listene så har jeg følt meg mye bedre. Det er verdt et forsøk. Du har ingenting å tape. Prøv du også da vel.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg