Positiv-liste

Humøret mitt har vært litt delt i dag. På den ene siden så er jeg veldig glad for alt sammen som har skjedd i dag, men på den andre siden så har det vært noe tungt og mørkt inni meg som har gjort meg veldig trist. Jeg har prøvd å fokusere på det gode i hele dag, men jeg kjenner at det har blitt tyngre nå på kvelden. Allikevel vil jeg prøve å få dagens positiv-liste gjort. Kanskje det kan få meg i litt bedre humør. For dagen i dag har jo egentlig vært så mye fint og koselig. Så la oss prøve å finne alt det flotte fra dagen og skremme vekk denne vonde og triste følelsen jeg sitter med. Okay, da starter vi.

1. Jeg og samboeren gikk en tur sammen i dag. Det føltes så godt. Jeg tror faktisk jeg kunne gått i hele dag. Det var så koselig å kunne nyte naturen og selskapet. Alt var så fint når vi var ute i den friske luften.

2. Brann vant 3-0 over Viking. Jeg fikk sett det siste målet og da jublet vi høyt her hjemme. Det var ikke mye jeg fikk se på grunn av denne vonde følelsen. Jeg orker rett og slett ikke gå inn på rommet før jeg hadde hatt litt tid alene i stua. Helt ærlig aner jeg ikke hva det kommer av, men jeg er veldig glad jeg fikk dele de siste minuttene av kampen med samboeren min. Det var utrolig fint.

3. Koselig frokost med samboeren min i dag. Godt å sitte sammen på morgenen og kose oss litt ekstra.

4. Generelt mye tid sammen med samboeren min. Med brettspill og mat. Vi har sittet å snakket mye sammen og hatt det veldig fint. Slike stunder setter jeg veldig stor pris på.

5. Jeg har fått gjort mye i dag. Både klesvask og oppvask har jeg fått unna mye av. Det føles veldig godt å kunne få gjort en god del her hjemme.

6. Jeg har blitt medlem av Sophie sin bokklubb. Det blir spennende å se hva slags bøker hun velger ut. Jeg er veldig spent.

7. Jeg fikk melding om at pakken jeg bestilte med kjole og belte snart er fremme. Det blir veldig gøy å se om det passer, er fint på meg og hvordan det ser ut i virkeligheten  så det var en fin melding å få nå.

Som dere ser så har det jo faktisk vært en del fine øyeblikk i dagen min. Egentlig er jo dette over gjennomsnittet en bra dag, men så trekker den følelsen inni meg ganske mye ned. Jeg prøver å se positivt på det og være takknemlig for alle disse flotte hendelsene dagen har gitt meg. Det eneste som mangler er at jeg føler meg bra inni meg også. Jeg får vel bare håpe at morgendagen smiler og følelsen inni meg er borte. Nå har jeg prøvd alt for å få den vekk, men det er vist bare en sånn dag.

Nå har jeg prøvd å ikke føle så mye på denne følelsen sånn at jeg heller kan ha det bra. Og mye viktigere vil jeg at samboeren min skal ha det bra. Jeg har jo ikke lyst at den følelsen skal dra stemningen ned. I dag hadde vi en skikkelig fin dag og det er alt som teller. Så får jeg blåse litt i hva psyken min mener om denne dagen. Jeg er glad for ganske mange ting.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg