Planter og mat

Det har vært en relativt rolig dag, men jeg har fått gjort et par småting her hjemme. Jeg har blant annet lagd en drivhuslignende løsning til tomatplantene som slet med å vokse. Kanskje de klarer å vokse bedre nå. Kanskje ikke det peneste å ha i vinduet, men om det hjelper tomatplantene så bryr jeg meg fint lite om hvordan det ser ut. For meg er det mye viktigere at plantene trives og med denne løsningen så tror jeg de vil få det mye bedre. Jeg har også satt inn de 2 små glassene med hver sin lille tomatplante oppi. Så de eneste tomatplantene som ikke står i dette “drivhuset” er de røde cherrytomatplantene. De trenger jo ikke noe hjelp til å vokse så store som dem har blitt, men jeg gleder meg til å se hvordan de andre får det etter en stund inni denne drivhusløsningen.

Utenom det har jeg sjekke litt og stelt litt med plantene. Når jeg ikke er ute så er dette en av de tingene jeg liker best å gjøre.Jeg blir veldig glad av å holde på med plantene mine. Så jeg gleder meg veldig til jeg får skaffet jord og kan splitte tomatplantene og litt sånt. Kanskje også skaffe meg flere planter. Jeg har med andre ord mye å se frem til når ting åpner igjen.

Ellers har jeg også klipt ned avokadoplanten, men denne gangen klipte jeg helt ned. Så da får vi bare vente og se hvordan den reagerer på det. I verstefall går den samme vei som paprikaplantene og chiliplanten, men den skal få en siste sjanse til å få flere greiner. Jeg har ikke lyst på en plante som bare er en lang grein. Derfor håper jeg at den nå endelig klarer å få flere greiner og blir en skikkelig plante. Dette blir absolutt siste forsøk.

I tillegg til alle disse plantetingene så har jeg lagd dagens middag og det er noe jeg virkelig ser frem til å dele. Oppskriften kommer kl.18:00 som vanlig. Jeg håper dere liker det og har lyst til å prøve det fordi dette var nydelig! Det ser ikke så fancy ut, men det smakte helt fantastisk. Så det er bare å glede seg til oppskriften er på bloggen. Denne retten gjorde at jeg bare har lyst til å prøve mye mer og jeg gleder meg til å lage alle de andre middagene denne måneden. Om de smaker like godt som den i dag så blir dette en ganske bra måned.

Også har jeg tenkt litt på å prøve noen veganske oppskrifter og produkter, men vet ikke om jeg skal gå helt inn for det og leve 100% vegansk i f.eks 1 uke eller om jeg bare skal dele veganske oppskrifter nå og da. Dette må jeg tenke litt mer på, men det kommer definitivt veganske oppskrifter på bloggen på et tidspunkt. Det betyr jo ikke at jeg slutter å lage andre type oppskrifter, men jeg vil prøve ut mye nytt i år og se hva som fungerer for meg. bl.a veganske oppskrifter. Dere har jo allerede sett meg lage mye vegetarisk, men jeg har ikke satt meg så godt inn i vegansk enda. Så det kan jo bli veldig spennende.

Hva syns dere? Mer vegetar og vegansk? I tillegg til kjøtt osv. sånn at det er noe for alle her inne.

Og er det noe spesielt du kunne tenkt deg at jeg lagde en oppskrift på?

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg