Planteoppdatering

Dette innlegget kommer litt sent fordi jeg glemte å skrive det på morgenen og utover dagen så satt jeg å scrappet. Når kvelden kom så tenkte jeg at det var på tide å legge ut en oppdatering, men jeg klarte ikke. Jeg lå i senga og gråt fordi tankene om Jennie kom opp. Jeg skal ikke gå noe mer inn på dette, men da vet dere hvertfall hvorfor det ikke kom noe oppdatering i går.

Nå er jeg hvertfall på plass og klar til å blogge. I dette innlegget skal dere få se alle (som er igjen) plantene mine og hvordan det går med dem. Så la oss bare sette i gang.

Først har vi avokadoplanten. Den vokser som bare det og trives veldig godt fortsatt. Jeg tenker at denne helgen skal jeg kappe den litt ned. Så neste fredag kan dere se hvordan det gikk. Den er blitt ganske høy nå så jeg tenkte det var på tide. Ellers så ser den ganske frisk og fin ut. Ingen gule blader, ikke noe dyr eller noe annet. Den koser seg og er helt frisk. Så det er ikke så veldig mye mer å si om denne egentlig.

Chiliplanten har jo en chili som venter på å bli moden. Det tar jo litt tid så her venter vi i spenning. Den første chilien på min første chiliplante fra frø. For meg er det ganske stort. Ellers så har planten stoppet og vokse. Den fokuserer på å modne chilien som da skal bli rød etterhvert. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet også har vi nok en moden chili om en liten stund. Jeg hadde et lite uhell med å vanne denne planten litt mye så den har mistet et par blader, men heldigvis gikk det bra. Jeg trodde det var mye varmere enn det egentlig var. For på det varmeste så har jeg jo måttet vanne hver dag. Det er ikke tilfelle nå for å si det sånn. Så nå har jeg vært veldig forsiktig og jeg har kjent på jorda til alle plantene før jeg har vannet. Jeg har ikke lyst til å ha samme hendelse igjen.

Og helt til slutt har vi paprikaplantene. Disse har jeg jo nylig splittet og det ser ut som det går veldig bra med dem. Ikke så mye som er forandret her, men det er jo ikke så rart. Disse trenger tid til å sette seg og bli vant til et nytt sted, men jeg tror de har det veldig fint. Ingen av dem henger med bladene og de tok det faktisk mye bedre enn jeg hadde forventet. Nå var jeg utrolig forsiktig da jeg splittet de 2 som stod i bøtta, men uansett så tenker man jo det verste. Her koser dem ser faktisk veldig. Den største planten har fått mye plass og strekker nå ut bladene mye mer enn før. Det er et veldig vakkert syn. Også er det jo de små skuddene på den store planten (øverst) som jeg gleder meg til å se vokse seg store. Jeg tror vi kommer til å få flere grener på den største planten og det er utrolig spennende. Så da får vi bare se hvordan det går med disse plantene i ukene og månedene fremover. Jeg håper bare de overlever vinteren og blir skikkelig store og fine til sommeren sånn at vi kan se noen paprikaer neste år.

Og det var alle plantene jeg hadde å vise dere. For meg er det skikkelig uvant å ha så få planter, men også ganske bra for nå har alle plantene den plassen de trenger. For meg er det mye viktigere at plantene har god plass enn at de er mange. Plantene skal jo trives først og fremst. Nå som det er kaldt ute så har jeg jo mer enn nok å finne på her inne. For dere som følger bloggen så vet dere jo at jeg har holdt på med en del hobby også har jeg jo disse plantene som trenger meg. Så her er det nok å finne på.

Følg gjerne bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg