Planteoppdatering

Ja, nok en gang er det fredag og jeg er tilbake med planteoppdatering. Som jeg har sagt tidligere så kommer disse annenhver fredag frem til jeg kommer i gang med å så frø. Da vil det så klart komme flere oppdateringer, altså hver fredag sånn at dere kan få med dere hva som skjer hele tiden. Jeg gjorde jo dette i fjor også, men når det ikke er så mye som skjer så er det jo ikke noe vits å ha oppdatering. Det er jo ingenting å oppdatere dere på, men nå er det faktisk det. Jeg har litt å fortelle så la oss bare sette i gang med det, skal vi?

Paprikaplantene: Ja, la oss ta en titt på hva som skjer her. For dette er jo faktisk ganske spennende. Jeg tror ikke det kommer til å bli noe av dette, men jeg syns fortsatt det er gøy å vise dere at ting faktisk skjer på disse plantene mine. Nå har jeg jo hatt små knopper her en stund og det er jo veldig gøy. Så får vi se om de faller av sånn som de gjorde på chiliplanten for en stund tilbake eller om vi får blomster. Jeg tviler på at de vil blomstre, men vi får se. Det er uansett veldig moro å se at det er liv i plantene. Hver lille endring i veksten er jo fint å se. Jeg ser også at det kommer nye skudd som kan bli nye grener så det er jo spennende. For akkurat nå er de jo bare en stilk. Den store er jo litt mer, men allikevel ikke så stor som man gjerne ser når de har fått paprikaer. Så det er en liten stund igjen før den er klar for å produsere paprikaer, tror jeg.

Også var det den ikke så positive siden av denne oppdateringen og det er at den har begynt å få noen tørre tupper på bladene. Og da er jo spørsmålet om det har vært for kaldt, har den stått for nærme dagslys eller er det for mye/for lite vann? Helt ærlig har jeg ikke noe svar på det enda, men jeg håper å finne det ut. For dette er noe som har kommet nå de siste dagene og det gjør meg jo så klart litt bekymret. Så jeg håper det går bra med den og at dette går over. Her er det bare å krysse fingrene. For å søke det opp på nettet gjorde meg ikke noe glupere.

Chiliplanten: Her går det for så vidt ganske bra. Den har igjen prøvd å få knopper, men den har mistet dem ganske fort etterpå. Grunnen til det er jo egentlig ganske enkelt. Det er for kaldt og for lite sollys til at den har sjans til å produsere noe som helst. Og det er helt greit for det er vinter. Den skal ikke være nødt til å gjøre noe som helst før våren. Helt ærlig har ikke jeg lyst til å gjøre noe heller før våren. Det er for kaldt og for mørkt. Så hvis noen plantene ikke trives så er jeg helt enig og jeg skal ikke bli lei meg. Å overleve vinteren er ikke lett her i Norge. Verken for planter eller mennesker.

Avokadoplanten: Også har vi denne gigantiske stilken da. Det jeg virkelig håper på her er at den snart får flere grener for ellers kommer det ikke til å bli plass til den til slutt og jeg må være nødt til å klipp den ned nok en gang. Det er rett og slett helt vilt hvor høy denne har blitt. Denne avokadoplanten er ikke 1 år engang også er den så høy. Amazing og litt skremmende med tanke på at den faktisk trenger plass. Jeg har jo ikke lyst til å måtte klippe den ned hele tiden og aldri komme noe vei med denne planten. Så da får vi bare håpe på et mirakel i løpet av 2021 at den faktisk får flere grener og kan ble litt mer som et tre i stedenfor en kvist. Den er kjempe søt og jeg liker den veldig godt, men den kan virkelig ikke vokse stort høyere nå. Så da får vi vente og se hvordan dette avokadotreet blir i løpet av dette året. Kryss fingrene med meg og håp på et mirakel.

Og det var alt for denne gang, men nå er de ikke veldig mange uker til før jeg skal begynne å så de første frøene så jeg håper dere vil følge med på det. Om du er nysgjerrig på hva jeg skal så og hvordan det vil gå så kan du følge bloggen på facebook HER. Da får du med deg alt. Verdt å få med seg. Jeg syns hvertfall det er veldig moro å dele alt dette med dere.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg