Planteoppdatering

Ja, da var vi kommet til fredag igjen og det betyr en ny planteoppdatering. De fleste plantene har det veldig bra, men det er en som ikke har det fult så bra. Om det er på grunn av kulden eller om den ikke har fått nok lys vek jeg ikke, men dere skal hvertfall få se alle plantene og hva som skjer nå. For det er noen endringer, både bra og dårlig. Så la oss sette i gang.

Paprikaplantene: 2 av 3 planter har det veldig bra. De vokser mer for hver dag, spesielt den største. Det ser ut som den virkelig trives alene i potten fordi den slutter ikke å vokse. Den er utrolig vakker og det er absolutt en plante jeg er stolt av. Det blir spennende å se hvordan denne planten bli i løpet av neste år. Har vi paprikaer på den tro? Den mellomste ser også ut til å trives ganske godt i potten sin. Alle får så klart samme stell. Jeg passer veldig nøye på at de har nok vann, men ikke for mye. Så denne planten har det også utrolig godt der den står. Den siste og minste planten har det ikke like greit. Bladene har faktisk hengt en liten stund nå, men jeg trodde den kom til å strekke seg igjen. Det ser dårlig ut for nå har den også skiftet farge på bladene. De begynner å bli gule så det bekymrer meg litt. I verstefall har jeg fortsatt 2 paprikaplanter igjen, men det ville jo vært trist om den siste ikke fikk være med inn i 2021. Her er det bare å krysse fingrene og håpe på det beste. Jeg gjør hvertfall alt jeg kan for at den skal klare seg. Forhåpentligvis blir den så god som ny igjen.

Chiliplanten: Igjen er det ikke så mye som har skjedd her. Om den merker at det er vinter og har tatt seg en pause eller om den bare trenger å komme seg etter å ha gitt oss en chili vet jeg ikke, men den ser hvertfall helt frisk og fin ut. Om den plutselig mister bladene så kommer jeg nok ikke til å reagere så veldig kraftig på det fordi chiliplanten jeg hadde i Modum gjorde nemlig det fordi det ble kaldt. Det betyr jo ikke at den ikke kommer seg igjen. Alle plantene skal få lov til å stå frem til våren. Den som ikke Får nye blader da vil bli kastet ut, men vi får håpe at det ikke kommer til å skje med noen av plantene.

Avokadoplanten: Her skjer det jo virkelig ting. Det er helt sprøtt hvor fort denne vokser når den først har kommet i gang. Jeg tror den ble veldig glad for å få mer plass for det var jo da den virkelig begynte å leve igjen. Det var nok litt trangt oppi det glasset den har stått oppi en god stund nå. Så denne planten trives hvertfall 100% og vel så det. Jeg blir så glad av å se den spirer på toppen. Ingenting er bedre enn at plantene virkelig trives og dette er jo et ganske klart tegn på at den trives. Så da er det egentlig bare for meg å gi dem vann, spraye dem og holde varmen i leiligheten oppe.

Det eneste som er veldig kjedelig nå som det er vinter er jo at solen ikke er oppe så lenge. Det vil jo si mye mindre dagslys for plantene mine og det er jo ikke bra. Dessverre har jeg ikke muligheten til å skaffe lamper til plantene. Så da er det bare å krysse fingrene og håpe at de overlever vinteren og ikke blir like deprimert av denne mørketiden som meg. Sammen skal nok både jeg og plantene klare oss igjennom vinteren. Også kan vi sitte her og glede oss til sommeren. Kanskje plantene kan få lov å komme ut og kjenne den deilige solen og vinden på bladene.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg