Planteoppdatering

 

Paprikaplantene: Jeg kommer ikke over hvor mye disse plantene vokser. Vi har kommet til desember og dem vokser som bare det. Nye blader kommer hele tiden og det ser ut som det er knopper også, men vi vet jo hva som skjedde forrige gang jeg viste dere knopper. Noen dager etter falt de av. Så disse knoppene som kommer nå tenker jeg egentlig ikke så mye på fordi dem blir det aldri noe av uansett. Større blir dem hvertfall og det er skikkelig gøy. Og det aller viktigste er at plantene trives, at det ikke blir for kaldt her inne.

Chiliplanten: Denne planten ser ut til å tatt seg en liten pause. Kanskje den er inne i en vinterdvale. Jeg har aldri hatt en chiliplante om vinteren eller hvertfall ikke med grønne blader. I Modum hadde jeg en kjøpt plante som hadde stått i drivhus. Den mistet alle bladene sine så det var det jeg trodde kom til å skje med denne også, men ikke ennå. Eneste bladene den har mistet er etter at jeg vannet den litt for mye. Derfor har den bare et blad nede. Forhåpentligvis vil den se bedre ut når våren og sommeren kommer, men som dere ser er det ikke så mye å fortelle om denne planten.

 

Avokadoplanten: Denne derimot har virkelig kommet i gang etter at jeg klippet den for en stund tilbake. Det er ganske stilig å se. Forrige gang jeg hadde avokadoplante så mistet den også bladene sine om vinteren, men her trives dem i varmen. I Modum var det så kaldt inne at kroppen min gjorde vondt hele vinteren og jeg lå 99% av tiden på sofaen. Så ja, varmen her hjelper både meg og mine nye planter. Og at denne spirer har jeg ventet en god stund på så det var veldig gøy å endelig se disse små bladene på toppen. Lurer på om den blir veldig stor frem til sommeren.

Og der var vi igjennom alle grønnsaksplantene mine. Som jeg gleder meg til å begynne og så frø igjen sånn at jeg har flere planter å vise i disse innleggene og mer planter å stelle/se på. Planter er noe jeg ikke kan få nok av og neste år skal jeg også prøve å bruke plassen ute sånn at jeg kan få tomatplantene ut bl.a. så ja, for dere som liker planter så er det mye å glede seg til når våren kommer.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg