Planteoppdatering

Etter en stund kom det endelig en oppdatering på plantene. Beklager at dette er veldig forsinket. Jeg klarte jo ikke komme ut med et innlegg forrige fredag heller fordi jeg lå og var helt ødelagt, men nå er det altså tilbake igjen. Så la oss ta en titt på hvordan det går med plantene og hva som faktisk har skjedd de siste 2 ukene. For det har jo skjedd litt i løpet av denne tiden jeg ikke har orket å få oppdatert dere, men sånn er det jo med planter. Det skjer alltid noe her. Så la oss ta en titt på paprika, chili og avokadoplanten(e).

Først har vi paprikaplantene. Helt ærlig syns jeg ikke det er lenge siden denne store planten begynte å få flere greier og se så store de har blitt nå. Det ble desverre ikke noe av knoppene som kom på planten, men den trives hvertfall nok til å vokse seg større og større. Også er det bare å glede seg til neste år for det tror jeg blir et ganske så spennede år for plantene mine. Jeg sådde jo disse ganske sent på året så jeg hadde egentlig ikke forventet noe annet enn at jeg måtte vente til neste år med å se paprikaen. Jeg syns bare det er så fint at jeg klarer å holde dem i live og at de vokser såpass mye som dem gjør.

Avokadoplanten er ikke noe forskjell på fra tidligere. Etter at jeg klippet den så har den holdt seg grønn, men ingenting annet har skjedd. Jeg tenker sånn at så lenge den er grønn og frisk i fargen så ser jeg ikke noe problem. Tid skal den få så mye den trenger av. Kanskje vi ser noen forandringer til våren igjen.

Og helt til slutt har vi den flotte chiliplanten. Nå har chilien virkelig fått en flott rødfarge og vi kan snart kutte den ned og bruke den i maten. Det blir veldig spennende og moro. Faktisk er dette det første jeg har fått ut av grønnsaksplantene i år, men så var det ikke det som var hovedfokuset mitt i år heller. Jeg ville bare så planter slik at jeg klarte å holde depresjonen i sjakk. Neste år skal nok bli mye bedre. Kanskje vi får noen planter ute også.

Nå har vi hvertfall kommet til slutten av denne ukens oppdatering. Det tok som sagt litt tid før jeg klarte å sette meg ned og få skrevet dette, men sånn kan det bli av og til. Jeg ønsker ikke å lage et innlegg om jeg ikke klarer å skrive et innlegg som jeg syns er bra. Så da ble det desverre sånn denne gangen, men jeg skal prøve å komme med ny oppdatering til fredag igjen. Det er bare ikke like lett å blogge eller noe annet for den sak skyld, når vinteren kommer med mørke og grå dager. Jeg gjør mitt beste og det vet jo dere som følger bloggen min, men noen ganger går det bare ikke som man ønsker. Forhåpentligvis vil dagene fremover bli litt bedre. Det er hvertfall det jeg prøver å jobbe for.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg