Planteoppdatering

I denne planteoppdateringen skal jeg vise dere plantene mine, men jeg forteller også om planene fremover. For det er ikke alle plantene som har det like greit nå. Så jeg må gjøre noen endringer her, men la oss først se hvordan de forskjellige plantene har det og alt det fine som skjer her.

Rød cherrytomat: som dere kan se så er det nok av tomater på disse plantene. Nydelige, røde, saftige tomater som er rett og slett helt fantastisk smak på. Jeg har både brukt det i mat og spist det som snacks. Og med tanke på alle knoppene så er dette bare begynnelsen. Noe jeg er veldig glad for. Det finnes ikke noe bedre snacks enn det som er hjemmedyrket. Så det ser ut til at jeg skal kose meg med cherrytomater fremover. Jeg sier ikke nei takk til det hvertfall. Er det noe jeg aldri blir lei så er ddetfrukt og grønnsaker som snacks.

Gul cherrytomat: dette her er helt sykt. De stopper ikke å vokse og de begynner å få en del tomater. Om dette fortsetter så kommer det hvertfall til å se ut som en jungel her. Vel, det gjør det allerede, men det er jo faktisk ikke plass til disse monsterplantene. Jeg elsker dem og jeg bryr meg ikke om de blir kjempe store. Det ville jo vært helt fantastisk, men det er jo helt sykt hvor mye de har vokst. Og jeg som var redd for at de ikke skulle vokse nok i løpet av sommeren. Vel, så feil kan man altså ta. Nå må jeg si at jeg gleder meg til å smake på disse, for det er noe jeg aldri har dyrket før. Så dette blir veldig spennende. De har fått mange knopper så det er nok bare et spørsmål om tid før de popper opp like mye som det gjør på de røde nå.

Gul pæretomat: tenk at disse nesten visnet bort av kulden da jeg først satt dem ut. Nå kunne de jo ikke sett flottere ut. Jeg er så glad for at jeg gav dem en sjanse til og at de klarte seg. Et skikkelig nydelig bevis på at det går an å redde selv de mest ødelagte plantene, bare man gir dem nok kjærlighet og pleie. Jeg er veldig spent på om disse plantene kommer til å få noen tomater i år da. Hvis ikke kommer jeg uansett til å prøve igjen på nytt neste år. Og da vil jeg ikke bare ha gule, men også røde pæretomater.

Miniagurk: helt ærlig tror jeg ikke det er noe håp for disse. Så neste gang jeg skal ha agurkplanter skal de få stå ute og få mest mulig skygge, men også varme. Jo varmere det blir, jo mer blir bladene brune. Så jeg har bestemt meg for å ta vekk disse plantene og heller prøve en annen måte neste år, men siden den over her er såpass liten så har jeg lyst til å prøve og redde den. Derfor tenker jeg å ta den vekk fra vinduer og ut i skyggen. Forhåpentligvis vil det gi den nøyaktig den forandring den trenger. Når det kommer til den andre som står i kjøkkenvinduet så vil nok den bli kastet. For det er ikke håp for dem der de står nå og det er ingenting jeg kan gjør for den nå. Veldig kjipt, men da vet jeg hvertfall det til neste gang. Så er det bare å krysse fingrene for at den minste går an å redde. Tror du jeg kan redde den?

Mandarinplanten har ikke endret seg noe på en god stund, men den er frisk og fin. Det er jo det viktigste. Der er det jo ikke noe hastverk uansett, så den skal få lov til å ta den tiden den trenger. Jeg kommer nok til å sette den opp i vinduet når jeg tar ned agurkplanten. Også tenker jeg å prøve og så frø til paprika i løpet av sensommeren/høsten i stedenfor på nyåret. For jeg har lyst til å prøve noen nå og noen på nyåret for å se om det utgjør noe forskjell. Det kan jo bli spennende å se hvordan resultatet av det blir.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg