Plantene mine

Da var det fredag igjen og en ny oppdatering på plantene kommer nå. Noen planter har gått i søpla, men det er kun de små som ikke har vokst noe. Det er nok ikke lenge før tomatplantene også blir kastet, men ikke helt ennå. Og hvertfall ikke den største for den har vokst en god del siden sist fredag.

De andre plantene har det hvertfall veldig bra. Så her får dere bilder av alle plantene mine.

Paprikaplantene har det veldig fint. Den som var bitteliten har virkelig kommet seg etter at jeg flyttet den ut fra bøtta der de to andre står. Og som de vokser, alle tre. De er utrolig flotte og bladene er friske og fine. Jeg gleder meg til å se hvordan disse plantene blir i månedene fremover. De har hvertfall varme og solskinn der de står så forhåpentligvis vil de trives selvom det blir vinter og kaldt ute.

Tomatplantene (store tomater) har ikke forandret seg så veldig mye siden sist. Det begynner nok å bli slutten på disse plantene. Det er allerede ganske lite i vinduskarmene etter at jeg tok bort noen planter. Når disse også blir borte så kommer det til å bli ganske nakent her, men det haddejo skjedd til slutt uansett. Jeg vil allikevel gi dem litt mer tid. Dem er jo utrolig flotte å se på selvom de ikke har fått noen tomater.

Og så har vi kommet til tomatplanten som tar opp halve vinduet. Den bare vokser og vokser. Ikke har den planer om å stoppe med det første heller. Så denne planten kommer til å bli stående en god stund til. Den er så vakker å se på. Denne planten har gitt meg så mye glede ved å vokse seg stor og fin. Denne planten er så nydelig. Det kommer til å bli trist når den må kastes.

Chiliplanten har virkelig blitt fin og med en nydelig, stor chili som bare vokser og vokser. Den er så vakker å se på. Dette er også en plante som har gitt meg utrolig mye glede. Jeg kikker på den grønne chilien hver dag og blir så glad. Dette har jeg fått til selv. Kun fra et lite frø så ble det er stor chiliplante med denne flotte, grønne chilien. Det gjør meg så glad at jeg til tider bobler over av glede.

Og helt til slutt har vi avokadoplanten. Denne stopper heller ikke å vokse. Tenk at den har blitt så høy og vakker ved å stå i noe så lite som et glass. Jeg syns det er ganske fantastisk at den ikke har trengt mer plass ennå, men den må jo snart få litt bedre plass. Snart er det også på tide å kutte av toppen. Det blir veldig spennende å se hva som skjer da. Ikke helt ennå, men snart er vi der.

Og det var alle plantene og hvordan det går med dem. Planene fremover er jo å bli kvitt tomatplantene, men jeg vil ha dem her litt til. For meg handlet det aldri om å få tomater ut av plantene, men for å gi meg glede og ha noe å holde på med. Nå som jeg har funnet mange hobbyprosjekter i tiden fremover så skal jeg nok klare å kvitte meg med noen av plantene (de som ikke vil overleve vinteren). Da står jeg igjen med chili, avokado og paprikaplantene. Det er ikke mye, men i det minste slipper jeg å miste alle plantene mine når vinteren kommer.

Det er vinteren som er verst. Dette er den tiden jeg sliter mest med både depresjonen og FM. Vinteren skremmer vettet av meg hvert år, men jeg skal gjøre mitt beste for ikke å bli fanget i mørket. Derfor trenger jeg plantene og ting å gjøre. Siden jeg trenger å ha det varmt så har også plantene det bra her (håper jeg) selvom vinteren kommer for fult. Det er hvertfall det jeg håper.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg