Plantene mine vokser

Nå har jeg sett på plantene mine en stund og lurt på om de har vokst noe siden sist. Så jeg sjekker ut bildene fra forrige gang og får litt sjokk. De er blitt en god del større siden sist jeg viste dere dem. Det er bare chilien og tomatplantene som har vokst, men de ser hvertfall ut som de trives veldig godt i vinduskarmen. De kan allikevel ikke bli flyttet ut riktig enda og jeg tror chiliplanta skal få lov å stå i vinduskarmen. Noe må jeg jo se på når jeg er inne og den trives to der den står så jeg ser ikke noe problem med å la den få stå der.

Sist jeg viste dere plantene så hadde de så vidt klart å strekke seg opp igjennom plastfolien. Nå strekker de små babyplantene seg i været. Det er så gøy å se hvor store de har blitt. Bare se på bildene under her.

Det øverste er chiliplanten også er tomatplanten under. Nå begynner de å bli litt høyde på. Det er ikke lenge før jeg må potte om chiliplanten hvertfall. Kanskje skille dem fra hverandre så jeg får 2 potter i stedenfor 1. Tomatplantene vil jeg vente litt med, men man vet aldri. Det kan jo hende jeg kan potte om begge plantene når vi har kommet hjem igjen fra ferie. Jeg vil ikke gjøre det før fordi jeg må fjerne plasten og det vil jeg ikke gjøre rett før jeg skal være borte i 1 uke. Det tar jeg ikke sjansen på. Plasten er det eneste som holder på fuktigheten lenge nok.

Men da blir det hvertfall et spennende prosjekt når jeg kommer hjem igjen. Et prosjekt dere så klart skal få følge med på. Jeg kommer til å poste bilder og alt sånn. Det blir da etter 7. Juli en eller annen gang. Jeg må neste se an formen.

Nå har dere hvertfall fått sett hvor mye plantene mine har vokst siden sist og at de trives veldig godt i vinduet. Det er deilig og varmt der, men ikke for varmt. Solen stor ikke på dem hele tiden og det tror jeg har vært veldig godt for dem. Og de hadde noen røtter over jorden så jeg tok bare litt mer jord oppi til dem. Jeg passer hele tiden på at de har det bra, at de har nok jord og vann osv. Så her blir plantene tatt godt vare på. For ei plante er faktisk levende den også. Den trenger luft, vann og næring akkurat som oss. Får den ikke det så dør den. Det er derfor jeg syns naturen er så vakker og spennende. Det forandrer seg hele tiden, planter vokser og trærne bærer frukt. Det er ganske kult. Vel, jeg syns hvertfall det er ganske kult at naturen lever. Selvom naturen ser så enkel ut og alt blir tatt forgitt så er det faktisk mye ved naturen som er komplisert og veldig spennende. Jeg kan jo dykke dypere inn i dette temaet en annen gang, men akkurat nå ville jeg bare vise dere hvor langt plantene faktisk har kommet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg