Plantene mine nå

I dag lovet jeg dere en oppdatering på plantene mine og det skal dere selvfølgelig få. Denne gangen blir det litt annerledes fordi jeg har lyst til å vise dere noen nærbilder av plantene i tillegg til før og nå bildene. I tillegg vil det komme beskrivelse etter hvert bilde og ikke på slutt slik jeg pleier. Det er jo en del å vise og mye å fortelle så jeg tenker at jeg bare setter i gang.

Paprikaplantene: som dere kanskje ser så har det skjedd mye siden sist. Den ene planten er spesielt veldig glad for å stå i vinduet. Den lener seg veldig mot lyset og har vokst en god del siden sist helg. Som dere ser på bildet nr. 2 så er det flere blader på vei også. Når jeg skulle lage før og etter bildet så viste jeg nesten ikke hvem som var hvem fordi begge har vokst siden sist, men når jeg så de nederste bladene så var det lett. Nærbilde er forresten av den øverste av paprikaplantene. Jeg syntes de bittesmå bladene var så søte så jeg måtte bare vise dere dem. I tillegg til nye blader som kommer opp så har dem jo faktisk blitt litt høyere også. Disse plantene har virkelig vokst og koser seg masse i vinduskarmen.

Tomatplantene (store): det har virkelig skjedd ting her også. Jeg fikk faktisk et råd av noen om å ta ut fra potta og sette dem i hver sin potte. Det er et veldig smart råd. Jeg vet at dem trenger mye jord for å bli store og trives, men foreløpig trives dem faktisk veldig godt. Røttene har ikke kommet opp av jorda slik som på den andre. Også har jeg ikke flere potter så den må neste stå der den står foreløpig. Hvis/når den lille potta blir for liten og det blir et problem fra plantene så skal jeg så klart gjøre noe med det. Akkurat nå vokser dem veldig fint. Desutten har jeg ikke noe hast med å få grønnsaker ut av dem. De forblir inne og da har dem jo all den tiden i verden på å vokse seg store. Som dere ser så har de blitt en del større, bladene er store og fine. Ja, her går alt som det skal. Det er masse nye blader og den er frisk og grønn. Ikke noe feil med den. Faktisk ser det ut som den trives her. Så frem til jeg har skaffet flere potter så koser dem seg i den lille potta. Det er jo klart at hvis den hadde hatt større plass så ville den vokst mye fortere også. Det sier seg selv, men ikke alltid man har mulighet til å kjøpe alt hele tiden desverre.

Tomatplantene (små): som dere ser så har denne planten fått den store potta som egentlig var vent for mangofrøet. Det var jo derfor jeg skaffet den, men det så ut som denne trengte den mer. Fordi denne Tomatplanten gar kommet opp med røttene hele tiden. Jeg har prøvd å gi den mer jord, men det så ut som den trengte mer plass. Nå koser den seg i den store potta og den har virkelig vist hvor mye den setter pris på potta. Først og fremst er det ingen røtter over jorda og for det andre har den strukket seg veldig siden sist. En utrolig flott plante med nydelige, friske, grønne blader. Den er så vakker. Før lå jo bladene nedover, krummet seg. Nå strekker den seg oppover og nyter solen. Jeg måtte knyte den forsiktig nederst fordi den var litt overalt. Jeg tenkte jeg skulle få tak i noen støttepinner etterhvert, men akkurat nå ble det bare et lite bånd for å holde dem mer sammen. Så får jeg bare se godt etter den og passe på at båndet ikke er i veien for noen av bladene. Dette blir bare en midlertidig løsning.

Chiliplantene: her har det også skjedd ting og som dere ser på nærbildet så fortsetter det å skje ting. Plantene har fått flere blader og ble stadig høyere. Det ser ut som de trives. De har grønne, friske blader som strekker seg ut og det fortsetter å komme flere. Det betyr jo at dem trives der dem står. Ingenting er bedre enn det. Jeg er veldig spent på om noen av disse faktisk får blomster og begynner å produsere chilier. Det blir veldig spennende å se. Så lenge de trives og koser seg i sola så er jeg fornøyd. Bare det å ha disse flotte plantene her er bra nok for meg. De gir virkelig rommet et stort løft med sin flotte grønnfarge. Å få chili på plantene ville vært mer en bonus. Selvom jeg håper den vil blomstre fordi jeg har veldig lyst til å vise dere de små, søte blomstene de får. Vi får vel bare vente og se.

Avokadoplante: ja, nå går det faktisk an å kalle det en plante. Bare se hvordan den vokser. Kanskje den er dobbelt så stor neste helg. Dette var egentlig den jeg hadde gledet meg mest til å vise dere. Jeg fikk det til. Den spirer og ikke bare røtter, men det kommer faktisk en plante. Dette er utrolig moro. Jeg gleder meg skikkelig til ukene fremover. Jeg lurer på hvordan den vil utvikle seg i løpet av neste måned. Det ser hvertfall ut som om den trives veldig godt i midten av vinduskarmen.

Det var alt for denne gang. Hvertfall alt som har vokst til nå. Jeg har allikevel et par ting til som jeg har tenkt til å vise dere. Om du vil få med deg hva slags andre prosjekter jeg har så burde du følge med. Følg facebooksiden HER om du ikke vil gå glipp av det andre jeg har å vise dere. Dette er så spennende og utrolig moro for meg å kunne fortelle. Så bare følg med på facebooksiden så vil det komme en link til neste innlegg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg