Planlegging for april

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra en liten tur. Det ble ikke en så lang tur som de andre gangene jeg har gått, men jeg prøvde hvertfall å komme meg litt ut. Grunnen til at det ble en kortere tur i dag er fordi det har blitt kaldere ute og selv med den nye jakken så blir det veldig kaldt nedover beina. Det ender jo med at kroppen min stivner og verker så da får jeg være litt forsiktig. Også får jeg bare håpe at kulden og de små snøkornene slutter sånn at jeg igjen orker å ta de lange turene. I mellomtiden får jeg ta små turer og gjøre andre. Det er mer enn nok å gjøre så noe finner jeg på.

Så hva skjer egentlig resten av dagen? Vel, jeg skal prøve å bruke dagen i dag til å jobbe mest mulig med bloggen og matplanene for april. For jeg hadde en liten meningsmåling på facebook gruppen til bloggen om dere vil at jeg skal poste middagene mine hver dag og det var 100% JA. Så da tenkte jeg å gjøre litt ekstra for å gjøre dette spennende for dere. Jeg skal med andre ord lage 30 oppskrifter med diverse middager som ikke skal inneholde potet, ris, pasta eller sukker. Jeg skal heller ikke ha verken brød eller loff. Og hva står vi igjen med da? Mange gode grønnsaker, krydder, urter, egg og kjøtt. Kan jeg få til 30 forskjellige oppskrifter ut av dette som kan være spennende for dere? Jeg håper jo det. Nå har jeg jo god tid til å planlegge, men det er mye arbeid så jeg får sette i gang med det.

Slik vil det altså gå:

Jeg skal lete etter inspirasjon på Pintrest.

Så må jeg skrive en liste med middager.

Til slutt må jeg skrive ned oppskriftene jeg skal bruke.

Det eneste som gjenstår da er å skrive innlegg hver dag, men blogginnlegg må jeg jo skrive hver dag uansett så det er jo ikke noe problem. Jeg tror dette blir et veldig spennende prosjekt da. Faktisk har jeg funnet ganske mye spennende allerede, men ikke noe oppskrifter ennå. Så det er fortsatt mye jobb å gjøre og det blir som sagt en del av det jeg gjør i dag. Også får vi se hvor langt jeg kommer. Jeg håper virkelig dette er noe dere vil like og vil følge med på.

Om du ikke vil gå glipp av alle oppskriftene i april så kan du følge bloggen på facebook HER.

6 kommentarer
    1. Kjempebra. 😘😉Glemmer aldri den digge oppskriften på rundstykker i langpanne du la ut. Beste jeg har prøvd. Du skriver så bra og jeg digger å følge deg, selv om jeg er ei gammal kjerring på 60 år.

      1. Aw tusen takk. Det betyr så utrolig mye å få slike koselige tilbakemeldinger. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Bare TUSEN TAKK for at du liker mitt innhold her på bloggen. Her er det ikke noe aldersgrense eller merkelapp for hvem som kan følge. Bloggen min er åpen for alle. <3

    2. Planlegging er bra. Det er lurt og det skulle jeg ha lært meg til. Så det er som alt anna; man kan bare starte. Ble en smak av vinter igjen men det tar ikke mange dagene før det blir vår. Og da blir det varmere og varmere utover. Ser frem til og gjøre vårting f.eks rydde balkongen. Ha en fin dag.

      1. Ja lurt med en matplan, særlig når man skal kjøpe inn fra butikken. Kan fort spare masse penger med en matplan.

        Ja, blir godt når all snøen har smeltet og vårblomstene endelig titter frem.

      1. Tusen takk. Ja, alltid gøy å få nye oppskrifter. 😀 så derfor legger jeg mye arbeid i å lage oppskrifter. Har jo sittet å skrivd i hele dag hihi. Så jeg gleder meg masse til april sånn at jeg kan dele oppskrifter og selv teste ut noe nytt. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg