Planer på fredagskvelden

Jeg er inne i en gang bra periode nå og føler derfor at jeg klarer å gjøre mer. Så i morgen skal jeg og samboeren min dra en tur til en av hans kompiser. Han skal ha fest. For meg er jo dette et ganske stort skritt å ta. Ikke at vi ikke har hatt noen på besøk her. Faktisk har vi hatt huset fult, men det er noe helt annet når man er hjemme hos noen andre. Det betyr at man ikke kan ligge rett ut om man er sliten og man er mer anspent enn når man er hjemme. Jeg har faktisk hatt en regel for meg selv at jeg ikke skal dra på fest hos andre. Det har skjedd én gang før og det var den tiden jeg var singel og så langt nede at jeg ikke brydde meg om hva jeg dro til.

Så hva er egentlig forskjell nå? Vel, for det første har jeg en veldig snill og støttende kjæreste som passer på meg. For det andre har jeg kommet for langt til å takke nei til en liten fest med vennene hans. Desutten vill ikke jeg være en som holder han tilbake fra all moroa eller den som sitter hjemme alene, alt for redd for å være med. Nei, jeg har lyst til å legge det bak meg og tenke at dette går fint. Jeg har jo tross alt samboeren min ved min side. Jeg er jo ikke der alene.

Jeg tror faktisk det kommer til å være bra for meg å komme meg ut. Jeg tar det som en utfordring og bare hopper ut i det. Desutten er det jo alkohol med i bildet så jeg kan faktisk klare å komme meg igjennom denne kvelden. Forhåpentligvis uten panikkanfall. Vi satser på at det går bra.

Da er det bare å legge seg ned og fokusere på alt som kan gå galt og finne løsninger. Jeg skal prøve å tenke positivt på dette. Det kan jo ikke bli annet enn moro. Mitt eneste problem nå er klær. Hva skal jeg ha på meg? Vel, det får bli morgendagens problem. Så må jeg ta en dusj og sminke meg. Jeg har en følelse av at det kommer til å ta hele dagen. Da slipper jeg hvertfall å sitte og overtenke hvordan kvelden blir. For når jeg skal være med andre så har jeg alltid tenkt hva om jeg snubler, sier noe dumt, ler så jeg spruter drikke i fjeset på noen eller har for korte eller for utvidet klær at ting syns. Vel, jeg skal hvertfall tenke nøye igjennom hva jeg kler på meg! Resten får jeg bare krysse fingrene og håpe at ikke skjer.

Det som er litt komisk er jo at det som regel går helt fint. Alle har det fint og jeg gjemmer meg i et hjørnet i håp om at ingen ser meg. Eller så kan jeg jo bare gjemme meg bak min 2m høye samboer. Nei, faktisk håper jeg at denne kvelden blir annerledes. Jeg er jo i ferd med å bli bedre så kanskje det å dra på fest er en god ting og at jeg koser meg masse. Vi får vel bare vente å se hva kvelden bringer. Jeg er faktisk litt spent.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg