Planer for dagen

God morgen alle sammen. Da var det en ny dag. Selvom det tok veldig lang tid før jeg klarte å sove i går så er jeg faktisk klar for en ny dag. Og hva skal skje i dag? Jo, jeg har litt papp igjen å brenne før jeg har fått vekk all den brune pappen. Resten går så klart i søpla. Jeg orket bare ikke se alt det som fløyt utover gulvet. For når man får en del pappesker så er det ikke alltid lett å holde det ryddet. Det verste var når jeg lå rett ut. Da ble det bare kastet på gulvet. Så nå blir jeg altså kvitt alt av papp. Samboeren min gikk ut med en del papp i går så det eneste som mangler nå da er pizzaesker og det kan jeg leve med.

Etter å ha brent opp den siste biten med papp så tenkte jeg å rydde resten som er på gulvene her. Det er bare noen få ting så det kan jeg fint klare i løpet av dagen. Og så må jeg finne på noe til middag. Det evige problemet som egentlig kunne vært unngått om jeg bare skrev en matplan, men selvfølgelig har jeg ikke fått rotet meg til det enda. *pling* også kommer jeg på at jeg faktisk har en plan for middag i dag. Jeg tok jo opp kjøttdeig i går for å lage gryterett i dag. Et problem mindre i dag altså.

Også ser jeg flere og flere pynter opp til jul. Nå følger jeg ikke så mange influencere, men 3 av de jeg følger har begynt å pynte til jul og her sitter jeg og klør i fingrene etter å starte. Så skal jeg begynne eller skal jeg vente litt til? Jeg får ikke helt bestemt meg fordi jeg vet at samboeren syns det er for tidlig, men samtidig så er det ikke så mye annet man har å glede seg over da.

Vi får se hvor mye husarbeid jeg får gjort i dag også kanskje jeg kan begynne å pynte i helgen. For det er et par julepynt jeg gleder meg ekstra mye til å få frem. Også har man jo betalt for denne julepynten så da må man jo ha den fremme. Så da blir det nok å pynte til jul snart fordi jeg ikke klarer å vente helt til 1. Desember. Samboeren min får bare lukke øynene, selvom jeg tror at når all julepynten er satt på plass så vil han like det og syns det er koselig. Og det beste av alt er at den eneste oppgaven hans er å sette sammen juletreet. Så får jeg pynte, lage god mat, småkaker og alt mulig annet. Heldige meg! Jeg gleder meg som et lite barn.

Før noe som helst så må det ryddet, støvsuges og tørke støv. Det er jo litt av et prosjekt, men heldigvis er det ikke så ille her så jeg tror faktisk jeg kan komme i mål med alt og få pyntet i løpet av helgen og jeg ikke ender opp med hodepine slik som i går. Jeg har hvertfall lært én ting og det er å ikke sette meg foran peisen når den er varm. Uansett hvor godt og varmt det er så er det ikke bra for hodet mitt. Så derfor skal jeg ikke gjøre det i dag. Jeg skal legge inn litt papp og gå å gjøre noe annet i mellomtiden. Så kanskje det blir ryddig og fint her igjen. Ikke at det er så ille, men det er et par ting som plager meg. Så hvor mye blogging det blir i dag vet jeg ikke. Nå vil jeg bare få det ryddig, men det blir jo alltid noen pauser inni mellom så jeg skal nok klare å holde dere oppdatert.

Akkurat nå skal jeg slappe av litt til og så begynner dagen. Jeg kjenner bare at jeg trenger litt ekstra tid i senga i dag etter gårsdagens hodepine. Det var helt grusomt, men heldigvis har det gått over. Nå er jeg bare sliten. Så da får det bli 15-30 minutter på øyet også venter det frokost og jobb med peisen.

Hva er planene dine for dagen?

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg