Pintrest og planlegging

Jeg fikk lite søvn i natt også, men jeg føler meg hvertfall ikke like ille som i går. Litt deprimert og føler på savn og sorg. Det er vel egentlig en ganske normal hverdag for meg. I tillegg er jeg sulten, men ingenting frister nå så jeg tok med meg en flaske vann på soverommet og la meg tilbake i sengen. Planen i dag var egentlig å prøve og bleke ut rosafargen og blåfargen for nå begynner jeg å få noen blonde flekker ser jeg. Dessuten har jeg veldig lyst til å farge håret mitt rødt. Jeg har ikke blitt helt enig med meg selv om jeg kun vil ha rødt hår eller om jeg skal bruke enten den blå eller den grønne hårfargen i tillegg. Ikke vet jeg om jeg vil ha halvparten av håret i en farge og andre halvparten i en annen eller om jeg skal ha en farge øverst og en annen på tuppene. Vi får se hva det blir til, men det blir hvertfall én annen dag. I dag må jeg ha nok energi til telefonsamtalen og prøve å lage middag. Jeg fikk en skikkelig god idé på hva vi kan ha i dag så da får jeg krysse fingrene og håpe at jeg orker det. I morgen blir det hvertfall starten på noe helt nytt. Vi skal begynne å spise sunnere og jeg skal prøve ut noen vegetarprodukter. Jeg skal også prøve å lage vegetarmat fra bunnen av. Da mener jeg så klart litt mer komplisert enn pestopasta retten min. For selvom den er veldig god så er ikke påstå så sunt og det kan bli litt kjedelig å bare spise det når vi skal ha vegetarmat. Jeg syns jo dette blir veldig spennende og gleder meg skikkelig til å prøve ut ting jeg har funnet på pintrest. Så hvis du sitter med en god vegetaroppskrift så fortell meg gjerne om den. Eller så vil det komme mange (forhåpentligvis) gode oppskrifter med bilder og min mening om retten.

Så det blir kanskje litt mindre kjøtt i hverdagen enn det har vært frem til nå, men jeg kutter nok ikke ut kjøtt helt. Det er viktig å spise sunt, men også variert om man ønsker å gå ned i vekt eller få det bedre med seg selv. For er det noe jeg ikke gidder så er det å bytte ut kjøtt med piller. Jeg klarer så vidt å svelge p pilla. Det er allikevel viktig å tenke sunt. Så jeg sier ja til mindre kjøtt i hverdagen og en sunnere hverdag.

Jeg bruker mye tid på pintrest og planlegger middager flere dager frem i tid. For meg er middag høydepunktet for dagen hvis det ikke er lagt noen større planer. Det å lage noe nytt og eksperimentere med krydder, nye oppskrifter osv. Eller bare det å legge det opp på en tallerken så det ser fint ut. Alt ved matlaging er gøy og 99% av tiden storkoser jeg meg på kjøkkenet. Så det eneste jeg håper på er et litt større kjøkken når/hvis vi flytter. Det er ikke mye plass til å stå og kutte grønnsaker eller bake. Kun en liten firkant. Nå skal ikke jeg klage for det har jo gått greit, men det hadde jo vært fint med ekstra plass allikevel.

2 kommentarer

Siste innlegg