Pintrest-eksperimentet

Da har vi kommet igjennom en hel uke med dette Pintrest-eksperimentet. Jeg gikk ut i fra disse rådene om å spise bedre for å føle seg bedre og gå ned i vekt. Om det har fungert får du snart vite, men først vil jeg fortelle litt om hva jeg har spist og hvilke råd jeg har fulgt. For det er jo så mange forskjellige tips og råd man kan følge. Ikke bare på Pintrest, men overalt på nettet. Man skal jo få flat mage på 1 måned av å gjøre ditt og føle seg bedre av å gjøre datt. Alle har jo forskjellige råvarer man må holde seg til, men én ting har de i allefall til felles og det er at alle tips og råd inneholder veldig sunne matvarer.

I min matplan var det viktig for meg å få litt variasjon, men allikevel følge alle disse reglene og rådene fra Pintrest. Så jeg startet dagen med havregrøt (denne oppskriften kommer på bloggen snart). Jeg trodde ikke jeg kom til å like det. Derfor hadde jeg kjøpt gresk yoghurt i tillegg i tilfelle jeg måtte få i meg noe annet, men jeg endte faktisk opp med å like denne varianten av havregrøt. Som regel syns jeg det ikke smaker noe som helst og er for kjedelig, men denne var faktisk veldig god. Så jeg endte jo opp med å spise denne til frokost hver eneste dag. Sprøtt, ikke sant? Noe jeg absolutt ikke har likt ble plutselig kjempe godt med bare en liten endring i oppskriften.

Til lunsj lagde jeg smoothie. Dette var egentlig mer for samboeren, men jeg endte opp å like det også. Selvom jeg aldri har likt noe sånt før, men sånn er det når man lager det selv OG vet hva man driver med. Så dette er noe jeg kommer til å lage mye mer av fremover. Jeg har jo kjøpt inn masse frossen frukt og melk så det blir mye godt fremover også.

Middagen ble veldig kjedelig, men siden jeg bare skulle spise kylling så var det ikke så mye jeg kunne lage til. Heldigvis gikk det greit og hver dag smakte middagen godt. Så jeg kom meg igjennom uken ganske greit med en litt kjedelig middag.

Til kveldsmat hadde jeg enten kyllingvinger eller stekt egg. Grunnen til det er fordi jeg ikke er så veldig glad i egg og jeg klarer faktisk ikke spise egg hver eneste dag, men mange av dagene fikk jeg i meg egg og de gangene var det veldig godt.

Når det kommer til hvordan jeg lagde maten så må jeg si at air fryeren virkelig har fått kjørt seg. Enten det har vært kyllingfilet eller kyllingvinger så har det gått inn i den. Og jeg er så glad for at vi har den. Det har gjort disse dagene så mye lettere. For jeg tror aldri jeg hadde klart å lage så mye mat i løpet av en dag om jeg måtte stått og stekt alt sammen i pannen. Middagen gjorde som regel seg selv.

Inni mellom alle disse måltidene har jeg også spist litt frukt. Når jeg sitter og ser på tv så liker jeg å ha noe å spise på. Frukt har derfor vært en veldig bra ting å ha i huset, men jeg vil ikke vite hvor mye jeg har brukt på frukt denne uken for det er ikke lite.

Så kommer spørsmålet da: Har det fungert? 

Og da er svaret mitt et stort JA. Noe som ikke betyr like mye for meg er at jeg har gått ned 4kg på denne uken. Dette er ikke noe jeg tenker så mye på, men at jeg faktisk føler meg bedre og har mer energi er jo helt fantastisk. Jeg elsker hvor mye mer energi jeg har bare av å legge om kosten i 1 uke. Så ja, jeg fikk absolutt resultater av dette. Hvor sunt det er å leve sånn er jeg derimot ikke så sikker på. Å rase ned i vekt på den måten kan umulig være bra for kroppen.

Kommer jeg til å fortsette å spise sånn som dette når jeg nå har fått resultater av det?

Både ja og nei. Jeg har lyst til å leve mer normalt, men jeg kommer til å være litt mer forsiktig med hva jeg spiser. Som sagt tror jeg ikke det er så sunt for kroppen å gå så fort ned i vekt. Allikevel er det mye av dette jeg kommer til å legge inn i hverdagen min og jeg har hvertfall lyst til å gjøre som jeg har gjort denne uken og komme meg opp av senga, lage frokost og begynne dagen. For det med rutiner og frokost er jo veldig viktig. Så jeg har noen ting fra uken som jeg kommer til å ta med videre, men jeg er alt for glad i å lage skikkelig god mat og spise til å kunne gå på en slik diett over lengre tid. Jeg kommer allikevel til å gjøre mitt beste for å bli sunnere fordi det fortjener kroppen. Nå har jeg jo klart over 1 uke uten godteri og brus. Klarer jeg 1 uke til?

Èn ting har jeg virkelig savnet og det er ostepølse. Så det er det første jeg skal spise nå som denne uken endelig er over. Jeg har savnet det siden dag 1. For når man plutselig ikke kan spise hva som helst så begynner man å savne ganske mye. Uansett hvor matlei man har vært tidligere. Nå skal det med andre ord bli godt å kunne spise litt andre ting enn bare kyllingfilet, men kanskje prøve å holde det sunt… Fra og med i morgen. Så da er det bare for meg å sette i gang med ny (litt vanligere) matplan.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

6 kommentarer

Siste innlegg