Pinnekjøtt til middag

De rike spiser sent, sier dem. Vel, nå er ikke jeg så rik at det gjør noe, men det blir en ganske sein middag i forhold til det vi er vant til. Jeg kjenner at magen min ikke helt skjønner hva som foregår og helst skulle hatt mat for en time siden, men i dag er litt spesielt. For etter at samboeren min var ferdig med dagens arbeidsdag så gikk han ned til butikken og fikk kjøpt inn kålrabi. Så i dag blir det altså kålrabistappe ved siden av pinnekjøttet jeg kjøpte fra havaristen. Jeg gleder meg sånn til middag, men det tar jo 2,5t til 3t å lage så det er jo en stund å vente. I mellomtiden dufter det helt himmelsk i leiligheten.

Jeg har gjort klart til å koke kålrabi og gulrot, men det står foreløpig ikke til koking. Så da er det egentlig bare å slappe av og håpe at man ikke sovner fra alt sammen. Samboeren min derimot var nødt til å ta seg en liten pause på senga og det skjønner jeg veldig godt. Han gikk opp og ned til butikken som.tar ca. 45 minutter hver vei. I denne varmen så var nok ikke det så veldig greit, men jeg er veldig stolt av han. Dette er faktisk en tur han tok hver eneste dag han skulle på jobb. Det blir vel det han gjør nå når skolen åpner igjen. Jeg syns ikke det burde åpnes så tidlig, men det er nå allerede bestemt. Hadde jeg hatt unge så hadde jeg ikke sluppet det barnet på skolen nå som viruset faktisk skal være på toppen. Jeg skjønner ikke hva dem tenker med. Bare vent så vil dem skjønne hva dem har gjort! Nei, jeg er mer og mer glad for at jeg ikke barn oppi alt dette kaoset.

Så var det å finne på noe mens kjøttet koker. Noen som har noen bra sider der jeg kan stoppe klær, sko eller undertøy? Jeg var inne på mymuse, men fant kun 2 BHer i min størrelse som jeg likte. Så selvfølgelig kjøpte jeg dem. Jeg har jo nesten ingen som passer lengre. Forhåpentligvis passer disse. Da har jeg hvertfall til sammen 3 BHer som passer. Jeg syns det er så vanskelig å finne riktig størrelse på undertøy. Noe som er behagelig å gå i, som sitter bra og ser fine ut. Nå er det jo ingen som skal se på det, men allikevel har jeg ikke lyst til å gå med noe som ikke ser bra ut. Plutselig begynner jeg å skjønne hva mannfolk mener med at vi kvinner ikke er til å forstå seg på for jeg forstår meg ikke på meg selv noen ganger.

2 kommentarer
    1. Jeg synes det er veldig bra at barnehagene og skolene (1.-4.trinn) åpner igjen. Tror det er sunt for barna å få være rundt andre barn. Kan se for meg at det kan være ganske traumatiserende for de små å plutselig ikke få lov til å se vennene sine, ikke kunne gjøre morsomme ting, og ikke få utviklet sosiale ferdigheter. Det kan faktisk være ganske ødeleggende for barnets utvikling å bli isolert på den måten. De små er de som er minst smittsomme og som blir mildest syke når de først har fått viruset. Jobber selv i barnehage og du skulle bare visst hvor strenge tiltakene vi gjør er. Føler meg mye tryggere på jobb nå enn på matbutikken, for å si det sånn. Men skjønner at det er vanskelig å se på det sånn når man ikke jobber i det selv, eller ikke er forelder som ser hvordan barnet har blitt påvirket disse ukene.

      Største faren med dette er vel det at mange tror at siden barnehager og skoler åpner igjen så trenger dem ikke ta det like seriøst lenger, og da ender opp med å samles i større grupper, ikke være like flinke med å holde seg hjemme, opprettholde ekstremt god hygiene osv. Set jo allerede på nettaviser at man må minne folk på å holde seg unna hverandre og at det faktisk ikke er «lov» å være i grupper på flere enn 5.

      1. Ja det er nettopp det at folk tror at da er alt ok. Men så tenker jeg også på at ikke alle barnehager og skoler er like flinke til å gjøre jobben sin. Jeg håper jo de tar dette seriøst, men jeg har selv jobbet på skole og vet veldig godt hvor forskjellige voksne er i jobben sin. Håper jo så klart ting går bra. Ja, som du sier er det viktig for barna å være med andre barn. Vi må bare tenke litt lengre enn nesa rekker. Barn kan bære smitte uten å bli alvorlig syke og det er det jeg er bekymret for. Babysøsken, foreldre i risikogruppa eller eldre. Barnet kan smitte andre og det syns jeg vi bør tenke på når vi nå åpner opp barnehager og småtrinn. Får bare krysse fingrene og håpe det går bra.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg