Oppskrift: Pepperkake cookies

Dette er en helt ny oppskrift som jeg ikke engang hadde hørt om før. Så selvfølgelig måtte jeg prøve og se om det var noe å dele videre her på bloggen. Og heldigvis var det en suksess. En skikkelig bra oppskrift som gir noen helt utrolig gode cookies til julen. Disse må du bare prøve. De er seige og gode. Smaken er helt fantastisk. Det smaker jul, rett og slett. Og hvis du vil prøve ut disse (noe jeg virkelig anbefaler) så finner du oppskriften lengre ned på siden.

Du trenger:

3,25dl hvetemel

1ts natron

1ts malt kanel

1ts ingefær

1klype malt nellik

½ts havsalt

50g smør

1,75dl brunt sukker

3ts mørk sirup

1 egg

1ts vaniljesukker

Deigen gir ca. 20 cookies

Slik gjør du:

Smør og brunt sukker piskes godt sammen.

Tilsett sirup og egg. Bland godt.

Tilsett det tørre og bland det sammen med en slikkepott.

Ha deigen i en boks med lokk eller bolle med plastfolie over og sett den i kjøleskapet til dagen etter.

Forvarm ovnen til 175°c.

Lag små kuler på ca. ½ ss deig. Deigen skal være litt klissete, men såpass fast at det går an å rulle kuler.

Plasser kulene på et stekebrett med bakepapir. Pass på at dem har god plass til å smelte utover. Jeg la 3×3 på brettet mitt.

Stek dem i 9 minutter.

La dem ligge på stekebrettet i et par minutter. Deretter avkjøler du dem helt på en rist.

Og så enkelt lager du altså disse nydelige småkakene som passer perfekt nå som det nærmer seg jul. Den er utrolig enkel å lage og om du liker smaken av pepperkaker så vil du nok elske disse. Jeg gjorde hvertfall det og jeg kommer til å kose meg masse med disse i kveldene fremover.

Om du ikke vil gå glipp av flere oppskrifter burde du følge bloggen på facebook. Kun  der vil du få varsel om alle de nye oppskriftene og det ligger allerede mange gode oppskrifter ute. Du finner linken til facebookgruppa til bloggen under her. Der finner du også youtubekanalen min som jeg også kommer til å ha masse juleinnhold og instagram som jeg poster en god del på storyen.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg