Pavlova og sunnere livsstil

I dag bestemte vi oss for å rydde hele leiligheten i løpet av helgen. Vi har allerede kommet godt i gang og det er så deilig å se at all pappen og plasten på gulvet endelig er borte fra stua. I tillegg har jeg fått støvsugd hele stua. Samboeren min har gått ut med masse søppel og begynt å rydde på soverommet. Som regel syns jeg det er fint å kunne rydde og vaske selv, men nå var det veldig godt med litt hjelp. Ting tar mye kortere tid når man er to.

Det er fortsatt mye som gjenstår, men nå tar vi en liten pause. Etterpå tenkte jeg å begynne på middagen så vi får i oss litt mat før vi fortsetter. I dag var det veldig godt at samboeren hadde fri fra jobb. En langhelg er akkurat det vi trenger nå for å få alt sammen på plass og rent igjen. Det blir vist en sånn helg nå. Med støvsugeren i den ene hånda og støvkluten i den andre. Plutselig har man et helt ryddig hjem. Det gleder jeg meg til.

Når vi er ferdige så venter det en god kake i kjøleskapet. I natt lagde jeg nemlig pavlova med jordbær, bringebær og blåbær på toppen. Jeg måtte jo smake på den og jeg må si at den smakte bedre enn bunnen så ut. Jeg sendte bilde til venninna mi og hun lurte på hva i alle dager som hadde skjedd. Vel, jeg hadde kjøpt ferdig pose på butikken som bare skulle blandes med vann. Neste gang lager jeg det fra bunnen av. Jeg skjønner ikke hva jeg tenkte da jeg kjøpte posekake. Det går jo aldri bra når jeg lager posekaker. Jeg står ved det fordi jeg har smakt mye bedre pavlova hos brodern og svigerinna mi. Men god var den jo eller hvertfall helt grei.

Det blir helgens lørdagsgodt for nå skal vi stramme inn tøylene her. Jeg anbefaler ikke å gå på vekta om du ikke vil bli skuffa. Slik gikk det for oss begge i dag, men vi har en plan og det vil bli bedre. Sammen kan vi klare alt. Så da blir det ikke noe innkjøp av godteri og kun baking til helgen. Jeg har også funnet noe inspirasjon på pintrest til sunn mat som faktisk ser veldig godt ut. Eller så blir det turer og litt trening her hjemme. Vi skal nok klare å gå ned de kiloene vi har lagt på oss. Jeg har hvertfall trua.

2 kommentarer
    1. Du baker alltid så mye godt du, ser skikkelig godt ut! (Nå er ikke jeg noe fan av sånn kake, så jeg kan ikke si noe på om pose eller hjemmelaget er best, men den ser uansett super digg ut). Det finnes masse oppskrifter du kan prøve som er «sunne» eller «sunnere» versjoner av vanlige kaker/boller/bakst. Det hadde vært gøy om du prøvde noen sånne og la med oppskriften og skrev hva du syntes om den og sånt 😀
      Gleder meg veldig til å følge med på reisen din mot en sunnere livsstil og bedre selvfølelse. Håper du kommer til å skrive masse om det. Noen ideer til ting du kan skrive om (vet at du ikke spurte, men er det ikke alltid litt greit med litt inspo?;D):

      – Oppskrifter og «reviews» av sunnere oppskrifter på diverse kaker/muffins/boller/etc.
      – Fortelle om turer dere går.
      – Favoritt turløypene dine.
      – Treningsmål / vekt og helse mål (ikke at du deler vekten din liksom, men hvis du for eksempel ønsker å gå ned 10 kilo da, så kan du liksom ta oss med på reisen med å bli kvitt de kiloene og oppdateringer på hvordan fremgangen er og sånt).
      – Et skikkelig grundig og utfyllende innlegg om hva dine strategier til å gå ned i vekt er (drikke vann, bare bake i helgen, sånne ting. Det er veldig inspirerende og kan hjelpe andre som er på samme reise).
      – Vise frem treningstøy, trenings sko, pulsklokke hvis du bruker det (hvis ikke så anbefaler jeg det veldig. Er morro å kunne logge treningen sin og de hvor langt man har gått og hva man har forbrent osv).
      – Hva du spiser i løpet av en dag (frokost, lunch, middag, mellommåltider osv). Jeg blir alltid motivert når jeg får litt inspo og ideer fra hva andre spiser.
      – ideer og tips til sunne frokoster, luncher, middager.

      Vet ikke om de ideene var noe bra, men det er hvertfall ting jeg hadde syntes hadde vært gøy å lese da 🙂

      1. Tusen takk for mange flotte tips til nye innlegg. Jeg skal så klart prøve å komme med litt sånne innlegg fremover. Jeg blir veldig glad for slike tilbakemeldinger og råd.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg