Pasta Carbonara oppskrift

Jeg har funnet en helt fantastisk oppskrift på Carbonara og har lagd den i noen år nå faktisk. For å være ærlig så viste jeg ikke om folk syns oppskrifter var så veldig spennende, men så begynte jeg å dele de beste oppskriftene jeg vet om. Folk syns det var veldig fint så derfor vil jeg nå dele denne oppskriften her med dere. Alle fortjener en god oppskrift. De som sitter med bra oppskrifter burde dele de med verden. Så her får dere Carbonara oppskriften jeg elsker.

Du trenger:

2 pk bacon (jeg brukte kalkunbacon)

1 chili

1 fedd hvitløk

5 dl fløte

100g parmesan

500g pastarør

½ sitron

Salt og pepper

 

Pynt:

Ferske oregano

Tomat

Slik gjør du:

Kutt opp og stek bacon.

Finhakk chili og hvitløk.

Ha i fløte, chili og hvitløk i baconet. Varm det opp, ikke kok.

Ha i parmesan og rør det sammen.

Smak til med sitron, salt og pepper.

Kok pasta og bland alt sammen.

Pynt med oregano og tomat. Server den gode maten til dine gjester/familie.

Egentlig en veldig enkel oppskrift og den smaker helt fantastisk. Denne oppskriften passer til 3-4 personer. Er dere bare 2 personer så går det helt fint å fryse rettene. Da tar du bare litt fløte i når du skal varme den opp igjen. Du kan også varme den i mikroen. Jeg har gjort begge deler og den smaker himmelsk uansett. Om du vil gjøre litt mer ut av retten så har jeg noen veldig gode tips.

1. Du kan kutte opp 1 boks skinke som du steker sammen med bacon. Det vet jeg smaker veldig godt. Eller så finnes det jo mye annet godt å putte oppi som f.eks kyllingfilet eller pølsebiter.

2. Ønsker du tilbehør kan både rundtstykker og salat være veldig gode alternativer.

3. Du trenger jo ikke bruke pastarør. Du kan bruke skruer eller tagliatelle.

Carbonara kan være så mye. Bare fantasien setter grenser. Kanskje du har noen gode idéer selv du vil prøve ut. Uansett håper jeg denne oppskriften kan bli nyttig for dere og ikke glem å følge bloggen på facebook for flere oppskrifter og mye mer. Bare trykk deg inn HER.

#oppskrift #carbonara

6 kommentarer
    1. Matlaging er så gøy når det blir bra 😀 Visste du at carbonara originalt ikke inneholder fløte/melk – kun egg? 🙂 Jeg spiser ikke kjøtt lenger, men er det en rett jeg kanskje kan savne så er det mammas carbonara – nam!!

      1. Har fått mye kommentarer på fb at det ikke er ekte carbonara. Jeg syns det er like mye carbonara uansett jeg da. Men at det var med kun egg viste jeg ikke. Man lærer noe nytt hver dag. Men med tiden så forandrer jo ting seg, oppskrifter blir “oppgradert” og man finner på mye nytt.

        Jeg tror aldri jeg kunne kuttet ut kjøtt, men jeg spiser veldig mye grønnsaker og frukt da.

        1. Ja, man former jo oppskrifter ettersom man selv liker maten best 🙂 Helt ærlig så visste jeg ikke om jeg kom til å klare å kutte ut kjøtt helt, men nå har jeg klart meg over et år uten. Når jeg først begynte å holde meg unna, ble liksom tanken på kjøtt eklere og eklere.. Men så har jeg vel heller aldri vært så voldsomt glad i det. Og nå har det jo åpnet seg en hel verden av digg kjøttfri mat, så er ikke noe spørsmål lenger for min del 🙂

          1. Det er jo bra du har klart deg såpass bra da. Ja, det er mye spennende mat uten kjøtt. Det er jo flott for de som vil kutte ut kjøtt. Men jeg syns mye av det er alt for dyrt. Jeg har noen kjøttfri middager jeg liker veldig godt da. Mozarella og pesto pizza f.eks. mmm…

            1. Nei, men ferdigprodukter er dyrt. Jeg er litt kresen når det kommer til linser osv. Jeg bruker kidneybønner da. Jeg lager jo en del salater uten kjøtt også. Men mest helt enkle vegetarmiddager.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg