Paprikaplanter med nye potter

På onsdag gjorde jeg noe jeg har tenkt på en god stund. For paprikaplantene har jo stått sammen i bøtta. Så tok jeg jo ut den minste fordi den fikk verken plass, sollys eller nok næring. Da var det to planter igjen i bøtta. Det har jo gått greit, men den minste følte jeg at stod litt i veien for den store. Den store hadde ikke nok plass til å strekke ut bladene uten å komme borti den andre. Så på onsdag bestemte jeg meg derfor for å ta tak i dette problemet. Så jeg begynte å fjerne alle tomatplantene sånn at jeg fikk en potte som den lille paprikaplanten kunne stå i. Så var det å dele disse to plantene og putte dem hver for seg. I tillegg fikk den minste paprikaplanten en ny potte slik at den slapp å stå i en plastboks. Nå har alle paprikaplantene mye bedre plass og de står nå sammen, hver for seg i stuevinduet. Jeg trodde det kom til å bli alt for lite planter når tomatplantene ble borte, men det ble faktisk veldig fint. Klart det var trist å ta farvel med dem, men det kommer nye til neste år. Så nå ser det slik ut i vinduskarmen.

La oss ta en liten tur tilbake og se på alle bildene jeg har tatt igjennom tiden de har vokst. For det har jo skjedd utrolig mye på disse månedene og mer skal skje (forhåpentligvis). For det har vært litt av en reise. Det har det jo vært for alle disse flotte plantene. Jeg har hatt det så gøy med å dele alle disse små øyeblikkene med dere. Det har vært så moro å ta bilder av plantene og vise dere fremgangen helt fra de var frø. Nå sitter jeg med en paprikaplante på ca. 30cm og lurer på hvordan det skjedde. At den har vokst så mye og holdt seg så bra er utrolig gøy å se. Så la oss nå dykke inn i arkivet og finne bilder fra starten og helt frem til nå.

For en reise disse plantene har hatt. Tenk at det hele startet med et frø fra en paprika vi kjøpte i butikken. Det første bilde er fra 12. juli. Det er ikke mange måneder frem til i dag. Allikevel har det altså blitt så stor, selvom den måtte del potte. Det syns jeg er helt amazing! Jeg vet jeg har sagt det før, men dette er den største paprikaplanten jeg har hatt til nå og det er veldig moro. Bare det å se at den vokser seg stor er jo helt fantastisk. Denne planten er jeg veldig stolt av, men det er jeg jo av alle plantene mine. Jeg elsker hver og en av dem. Det har virkelig vært gøy å se hvor langt de har kommet og jeg gleder meg masse til å se hvordan det går med dem fremover. For det er vinteren som blir spennende. Vil dem få nok lys? Vil de trives i vinduskarmen når det blir kaldt ute? Vel, her inne skal jeg hvertfall passe på at er skikkelig godt og varmt. Også blir det jo spennende å se om det blir noe paprika av disse plantene etter hvert. Ellers så er de uansett utrolig flotte der de står og det er godt nok for meg. Før jeg runder av her så er det én ting til jeg har lyst til å vise dere. Her er bilde av toppen på den største paprikaplanten.

Sånn hvis man ser bort i fra de små jordrestene fra da jeg pottet dem om så er det nye skudd. Og dette er ikke bare nye skudd, men dette betyr at det vil bli nye grener på planten. Hvor spennende og gøy er ikke det? Ikke bare har den blitt høy, men nå blir den også mye bredere. Jeg gleder meg skikkelig til å se hvordan dette utvikler seg. Når den får disse nye grenene så kommer den til å bli så utrolig fin. Så nå er det ikke bare chiliplanten som har flere grene, men snart har denne det også.

Følg gjerne bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg