Pant og shopping

Gårsdagen startet med egg og bacon. Uten komfyr måtte vi jo improvisere litt. Så jeg satte stekepanna oppå peisen og stekte egg der. Bacon tok jeg i air fryer. Og slik ble gårsdagens frokost lagd.

Vi planla også en liten tur ned til storsenteret i går. Vel, det ble litt mer enn som så. For vi hadde en del panteflasker som måtte pantes. Noe som var veldig gøy å se på fordi det er sånn maskin man bare heller oppi flaskene. Den telte og telte. Til slutt satt vi med nesten 400,- i pant. Det var helt sykt.

På bildet ser dere første opptelling, men det var fortsatt flasker igjen i maskinen. Så det var veldig moro. Også var det penger vi faktisk trengte til mat nå. Derfor ble de pengene borte ganske fort, men det er jo egentlig veldig smart. Vi har jo spart panten en god stund nå, nettopp for slike perioder der vi har litt dårlig råd.

I tillegg til panteflasker så hadde venninna mi et gavekort. Så da fikk vi oss en mikrobølgeovn også. Vi har kanskje ikke en komfyr, men nå som vi har mikrobølgeovn så får vi jo lagd mye mer. Og dette er noe jeg hvertfall har savnet veldig.

Når vi hadde fått kjøpt mikrobølgeovn, ble det en tur innom Normal. Der kjøper jeg alltid deodorant, såpe og sånne ting. Denne gangen handlet jeg dette:

Ikke veldig mye. Kun ting jeg trenger. Vel, jeg trenger kanskje ikke bleking, men jeg begynner å bli ganske lei av etterveksten min nå. Så da blir det å bleke håret i nærmeste fremtid.

Når vi hadde blitt ferdig på storsenteret, gikk turen innom Rusta. Der kjøpte vi ikke noe mer spennende enn tennbriketter. Ja, veldig lite spennende, men det må man jo også ha.

Så var det innom noen for å hente en lampe som ble gitt bort på finn, en tur innom Spar som hadde 1,5L cola zero gratis for Trumf-kunder og så hentet vi et nattbord hos noen andre som vi hadde funnet på finn. Så ja, det ble en mye lengre tur enn planlagt. Det var veldig koselig å ta en tur ut da, men jeg var også utrolig sliten da jeg kom hjem. Så da satt vi oss ned og så på Daz på youtube resten av kvelden, frem til jeg sovna. Og slik gikk altså gårsdagen min.

2 kommentarer
    1. Det liger mye penger i pant så det er god økonomi. Greit og ha mat i huset, var på coop og handla litt i dag. En pasta ble meg hjem som jeg tok til middag. I morgen skal jeg til mine foreldre og spiser middag der. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg