Pannekaker til frokost/middag

Da har jeg endelig kommet meg ut av senga og føler meg klar for… frokost. Jeg er så utrolig sulten akkurat nå. Derfor tenkte jeg at jeg skal lage middagen nå også spiser jeg alene nå sånn at jeg ikke svimer av eller noe. I dag ble vi enige om pannekaker så det blir jo god frokost. Nå har ikke jeg noe fancy å legge sammen med pannekakene som f.eks blåbær, bringebær og jordbær. Her går det i blåbærsyltetøy og det får være greit.

Jeg vurderer egentlig å kjøpe sånne sjokoladebiter til slike anledninger. Det hadde vært så godt å lagd lapper med sjokoladebiter i. Kanskje en annen gang. Når det kommer til lapper og pannekaker så er det jo en million ting å gjøre for at det skal både se og smake bedre. Så jeg tenkte jeg skulle komme med noen små tips til dere før jeg starter på min litt kjedeligere versjon av pannekake.

1. Du kan gi dem forskjellige farger.

2. Fylle med banan, jordbær, nutella, krem, peanøttsmør osv.

3. Ta litt røre i panna, legg bacon eller sjokolade oppå og mer røre på toppen for å lage fylte lapper.

Det er jo noe som går an å gjøre for å få en litt morsommere og mer smakfull middag eller frokost. Lapper og pannekaker er god frokost. Jeg vet ikke om lapper er godt kaldt, men pannekaker er hvertfall det. Kalde pannekaker er jo perfekt for dessert. F.eks kan man smøre nutella på halve pannekaka, legge bananskiver over nutellaen og brette den 2 ganger så man har en “trekant”. Ha gjerne sjokoladesaus og krem til pynt. Kanskje jordbær og blåbær ved siden av. Også for en siste finish så kan man drysse melis over.

Nå har vist klokka blitt såpass mye som vi får se om samboeren min rekker å komme hjem før jeg har spist frokost/middag. Jeg var virkelig ikke klar over at klokka hadde blitt så mye allerede. Tiden gikk plutselig fortere enn vanlig. For jaggu går den klokka fort nok.

Jeg sitter å tenker “jammen jeg har jo ikke fått gjort noe” også kommer jeg på at jeg har jo en god grunn til det. Det var så ekkelt i går kveld (noe du kan lese om i forrige innlegg). Jeg er fortsatt redd for at det skal skje igjen, men det eneste kroppen min vil nå er å få i seg mat. Kanskje den bare var utslitt og så brukte den energi også endte det med alt for sulten mage når jeg våknet. Jeg har virkelig ikke peiling. Jeg blir mer og mer forvirret, jo mer jeg tenker på det. Så la oss ikke tenke på det. Nå skal denne kroppen få litt mat.

Når man sitter å drikker vann for å holde kvalmen i sjakk, da er det på tide med litt mat. Jeg har bare ikke orket noe mat før jeg fikk sovet litt til. Det var veldig godt å sove, men det gjorde jo sulten enda verre. Så da får man vel sette i gang.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg