Panikkanfall på vei hjem

Samboeren min skulle ned på skolen og hente noe. Jeg ville jo selvfølgelig være. Dum som jeg er så tenkte jeg at den gåturen blir jo bra mosjon. Dagens trening liksom. Vel, det var en veldig fin tur ned. Solen skinte og alt virket helt fint, helt til det smalt. Det begynte rett før vi skulle ta bussen opp igjen. Jeg følte meg så innesperret, som om det ikke var plass til meg. Vi gikk av bussen og jeg tenkte at hvis jeg bare pustet med magen så skulle dette gå fint. Samboeren min prøvde å holde følge med meg i det jeg gikk fortere og fortere. Jeg fikk ikke puste. Det føltes helt forferdelig. Jeg hadde ikke sagt noe til samboeren min så han fulgte jo etter og prøvde å gå ved siden av meg. Jeg holdt på å klikke så jeg snudde meg mot han og bare sa “hver så snill å gå, bare gå”. Han gikk fortere og jeg begynner å gråte. Når han er ute av synet så prøver jeg igjen å roe meg. Jeg puster dypt, ugjevt og med klump i halsen. Jeg tok først én pause, så en til og en til. Det kjentes ut som jeg aldri skulle komme hjem, men til slutt runder jeg hjørnet og inn til gata vi bor i. Med min flaks møtte jeg huseieren. Han holdt på i garasjen som jeg må gå forbi for å komme inn. Jeg pustet dypt og brukte de siste kreftene på å ta meg sammen og hilse på han. Jeg nærmest løp inn i leiligheten og ned i stolen. Det fikk jeg grått ut og slappet av en liten stund før vi lagde taco. Det var sååå godt med mat etter det marerittet.

Men da har jeg hvertfall lært at jeg skal ikke gå så langt rett etter den psykologtimen. Jeg skal hvertfall ikke ta buss. Det jeg tror jeg trenger akkurat nå er å slappe av. Jeg er så utslitt psykisk at jeg tror at hvis jeg lukker øynene nå så sovner jeg. Kanskje det ikke hadde vært så dumt.

Men på den lyse siden så har jeg ikke hatt så mye vondt i kroppen som jeg pleier. Om dette er Zpikes eller om kroppen min bare har hatt en god dag, det vet jeg ikke enda. Det må nok testes ut litt mer for kroppen min går litt opp og ned. Flere har jo spurt og sagt at jeg må fortelle hvordan dette går og om det fungerer. Jeg syns jo det er veldig fint. Det er bare å følge med videre så skal dere få høre.

Det jeg er litt spent på nå er egentlig hvordan det går når jeg skal ha dette av igjen. Sitter den godt? Vil det være mye limrester? Hvordan føles det å ikke ha den på lengre? Så jeg kommer til å fortelle litt i kveld eller i morgen om hvordan det er å bruke Zpikes generelt. Litt sånne spørsmål og tanker jeg sitter med, men kom gjerne med spørsmål dere også hvit dere lurer på noe.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg