På kanten av stupet

Tidligere i dag fortalte jeg dere at jeg skulle gå meg en lang tur og at denne dagen skulle bli mye bedre psykisk. Så ble det ikke helt sånn jeg håpet allikevel. For det som skjedde var at jeg skulle prøve å få på meg skoene, men da gikk ikke glidelåsen opp. Jo mer jeg prøvde, jo mer hadde jeg lyst til å gråte. Så jeg slengte av meg skoene og prøvde å finne joggeskoene. Og da trengte jeg skohorn, men det var ikke å finne. Når jeg ikke klarte å få på meg skoene så gav jeg opp, satt meg i sofaen og gråt. For det var enten å komme seg ut døra fort som fy eller falle sammen i gråt.

I dag vant depresjonen. Og dagen hittil har vært helt grusom. Bare fordi jeg ikke klarte å få på en sko så må jeg sitte her med tårer i stedenfor å være der ute og nyte en helt vakker dag. Så nå er jeg så utslitt av alt sammen at jeg har måttet koble ut. Ikke har jeg svart på meldinger og ikke har jeg orket å blogge.

Hva har jeg gjort? Jo, jeg har malt dette.

Når jeg endelig klarte å slutte og gråte, tok jeg frem malesakene og malte dette. Jeg har ikke helt bestemt meg for om det er ferdig eller ikke, men akkurat nå orker jeg hvertfall ikke mer. Så dagen i dag har ikke vært så bra som jeg håpet på. Det er vanskelig å få en bra dag når det har skjedd ting i dag som jeg ikke har klart å takle så bra.

Så jeg har ligget med vondt i magen og grått fordi depresjonen har vært så vanskelig. Det gjorde så vondt inni meg at jeg ikke fikk puste til slutt. Sånn har jeg jo hatt det mange ganger før, men det føles allikevel mye verre nå. Jeg lå og ropte stopp, jeg vil ikke mer fordi det var så vanskelig å håndtere depresjonen. Og verst av alt er jo at jeg er alene når jeg har det sånn. Samboeren min er ikke hjemme i dag og det var jo derfor jeg skulle ta denne lange turen og komme i bedre humør. Ja, sånn gikk altså det.

Å leve med depresjon er som å ha mareritt når man er våken, men heldigvis finnes det gode dager også. Og jeg kommer ikke til å gi opp å prøve og gjøre dette til en god dag. Jeg kommer bare ikke til å gå ut av huset. Så jeg har heller tatt opp taco og skal kose meg med det og se på tv. Også har jeg jo malt litt så dagen har jo ikke bare vært fullstendig depressiv.

Nå skal jeg ta vare på meg selv og koble ut alt annet. Med andre ord kommer ingen til å få tak i meg i dag. For nå vil jeg bare være alene og bli glad igjen. Å være så langt nede som jeg har vært nå er ikke noe jeg ønsker for dagene fremover. Jeg skal snart på ferie og da vil jeg verken være deprimert eller sliten på grunn av depresjon. Derfor slår jeg av sosiale medier og blogger ikke før i morgen. På tide å tenke på meg selv før det går galt.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
      1. Nei, det er noe herk. Hjelper alltid å lufte hodet og i dag fikk jeg det. Så nå er jeg veldig glad. Tusen takk. Så koselig å høre. Blir nok flere bilder på bloggen etterhvert hihi❤😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg