Outfit, gåtur og pels

I dag har det virkelig vært en rolig dag. Jeg og samboeren min lagde middag sammen. Han stekte kjøttdeig og jeg fikset resten til tacoen. Så spiste vi og så på en film før han gikk å slappet av etter en lang arbeidsdag. Jeg klarte å sovne på sofaen så det blir spennende å se om det blir noe søvn før telefonsamtalen i morgen. Jeg håper virkelig det fordi jeg trenger søvn.

Kvelden kom og samboeren min lurer på om vi skal ta oss en liten tur ut. Jeg er aldri vanskelig å be på tur så det ble en liten rundtur. Det møtte vi på en liten pus som fulgte oss hjem. Å stenge døra for henne gjorde vondt, men det er jo noen i nabolaget som eier henne så de hadde nok blitt veldig lei seg om hun ikke kom hjem igjen.

Samboeren min fikk knipset et bilde når vi var på vei ut. Her har jeg på min nye olajakke fra bubbleroom og tightsen jeg viste dere tidligere i dag. Jeg syns den jakka er så fin. Den er god å ha på seg, fin i formen og helt enkelt design. Perfekt for meg som ønsker en litt mer roligere stil enn hva jeg har hatt tidligere. T-skjorta er gammel og kommer fra wish. Jeg liker den veldig godt fordi den er lang og med et veldig stilig bilde. På forsiden står det “let them talk I can handle it!” Det er ikke ofte jeg finner t-skjorter med tekst eller bilder som jeg virkelig liker, men akkurat denne her har blitt en favoritt faktisk.

Det jeg virkelig føler at jeg mangler i klesskapet mitt nå er en skinnjakke som matcher alle de svarte klærne mine. Olajakka er veldig fin, men den passer kanskje best til jeans. Nå har jeg bestilt en del skjørt og da hadde det vært fint med skinnjakke. Jeg snakker så klart om falsk. Aldri i livet om jeg ville kjøpt ekte skinn eller pels for den sak skyld. Nå hadde jeg aldri hatt råd til det, men selvom jeg var rik så ville det aldri falt meg inn å kjøpt noe med pels eller ekte skinn. Av den enkle grunn at jeg ikke vil gå med et dødt dyr på meg. Jeg vil ikke støtte de som dreper for å tjene penger på pelsen dems. Jeg syns det er helt sykt! Hvorfor kjøpe jakke med ekte pels når falsk pels ser like bra ut og du kan gå med den jakka og smile, mens du tenker at et dyr slipper å dø for at du skal holde deg varm. Jeg er alt for glad i dyr til å kunne bruke mine penger på noe sånt. Og ja, jeg spiser kjøtt. Jeg vet at man kan ha en diskusjon om at det heller ikke er en bra ting, men er det ikke bedre at et dyr som dør faktisk blir brukt til noe? Når hele dyret blir brukt etter slakt så har jeg ikke like dårlig samvittighet for å spise den koteletten eller den kjøttdeigen. Jeg har kuttet ned på kjøtt og har noen kjøttfrie dager, men et menneske trenger kjøtt for å få i seg det kroppen trenger for å fungere. Jeg vil ikke leve på piller når jeg kan spise kjøtt. Jeg gjør mye annet bra i min hverdag så kjøtt skal jeg kunne meg selv å spise, men i mindre mengder enn hva jeg gjorde før.

Men det var alt for i kveld. Nå kjenner jeg at det er på tide å prøve og sove. I morgen blir en ganske tøff dag og jeg er nødt til å være uthvilt til da. Så kan jeg endelig senke skuldrene og nyte en koselig helg med samboeren min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg