Oslo er en vakker by

Så satt man på bussen igjen. Denne gangen på vei hjem fra Oslo. Det har vært kjempe koselig. Vi var inne på en gitarbutikk og samboeren min fikk prøvd noen gitarer der. Han fant en gitar som han har lyst på, som låter bra. Nå har han noe å spare opp til og se frem til å kjøpe. Det er jo gøy at han også får kjøpt noe som han virkelig har lyst på. Dessuten trenger han en ny gitar siden den han har nå er ikke like god som før.

Resten av turen i Oslo gikk til å kikke litt rundt på Outland og kjøpe litt mat og drikke. Jeg ble sånn plutselig kjempe sulten så vi gikk for å se om La Baguett var åpen, men dem hadde allerede stengt da vi kom til Oslo City (hvis den var åpen i dag i det hele tatt). Så da ble det meny. Der fant jeg en ost og skinke salat, men når jeg hadde spist den så var jeg nesten like sulten. Jaja, jeg har hvertfall noe å drikke. Også kan jeg heller lage meg noe når jeg kommer meg hjem igjen.

Jeg må jo si at Oslo er et veldig flott sted hvis man bare bruker øynene litt. Med mange høye, flotte bygninger og ikke bare helt vanlige blokker. Bygninger med flotte detaljer som ikke ligner på noe som blir bygd den dag i dag. Det er så vakkert å se på de ulike bygningene. Jeg syns jo slikt er veldig fint enten det er hus med utskjæringer, figurer i stein som sitter på bygninger eller slike mesterverk som på bildene over. Å kunne gå i gatene og se meg rundt, se på alle disse flotte bygningene gjør turen enda mer spennende.

Har du lagt merke til noen flotte bygninger som er verdt å ta en ekstra kikk på når man går forbi? Jeg vet om mange. Gamle kirker for eksempel. Det er så mange flotte stavkirker rundt i Norge. Så ja, det er mye pent å se på om man bare vil åpne øynene for kunsten i bygningene. For det er virkelig nydelige kunstverk det dem har lagd på bildene over. Syns ikke du?

2 kommentarer
    1. Jo Cathrine det er masse fine bygninger i dette landet,bare en er våken nokk til å se dem.Du har fått mye med deg igjennom dine unge år å så flott att du forteller andre om hva du ser.Jeg blir glad når jeg ser dere unge intresserer dere om mere enn det digitale.Dere alle skal vite at landet vårt har en flott historie.Så stå på Cathrine ta bilder vis dem frem prøv å få med deg andre til å åpne øynene sine.Jeg sier beklager vi har en flott historie,men vi har også hatt krig her i landet som vi alle burde lese om,og vi alle burde være forberedt på det kan komme igjen.Ingen vet å det hviste ikke Norge i 1940 heller.Slutt fra meg glad i deg❤❤❤

      1. Så sant! Ja jeg liker alt som er gammelt og unikt. Jeg liker å lese om historien bak ting og hva som skjedde hvor osv. Jeg har lest om krig og hva som skjedde i Norge. Jeg er så heldig å ha en bror som er over gjennomsnittet glad i norsk historie og 2. Verdenskrig. Jeg har lært mye der og lånt bøker å lest. Så ja, det finnes mye spennende og viktig historie i Norges fortid.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg