Orkidéer i full blomst

Det er så utrolig vakkert i vinduet ved kjøkkenet. De orkidéene som samboeren min kjøpte har jo fått mange flotte blomster siden de kom inn i huset. Særlig har den rosa blomstret. Den har kun mistet 2 blomster som var der når vi kjøpte den så de blomstene var nok gamle. Uansett så er den helt nydelig. Jeg elsker hvor mye fokus og plass den tar i vinduet. Det er bare så koselig og vakkert å kunne se på hver eneste dag. Jeg har dusjet dem litt, men ikke så mye som grønnsaksplantene. De klarer seg vel forsåvidt uten, men jeg tror også de liker det. Jeg tenker på knoppene. Jeg har jo ikke lyst til at de skal tørke og bli ødelagt. Etter å ha dusjet dem litt så har dem ikke mistet noen knopper. Jeg gir dem litt vann hver helg. Det er sånn jeg steller mine orkidéer og det ser jo ut som de koser seg i vinduet våres. Bare se her hvor utrolig vakkert det er med dem i vinduet. De bare lyser opp.

Sånn ser det altså ut her nå. Med både urter, chili og tomatplanter. Ja, så er det jo den søte, lille avokadoplanten i midten i vinduet. Dette er så koselig å se på hver dag. Jeg blir hvertfall i veldig godt humør av å se på alle disse flotte plantene og alle de fine blomstene på orkidéene. Bare synet av denne lille kroken med planter så blir jeg i godt humør. Jeg har kanskje ikke energi hver dag, men jaggu har jeg godt humør når jeg bruker litt tid og ser/steller plantene.

Jeg føler meg veldig heldig som får ha alle disse plantene og får holde på med det som gjør meg glad. Det er jo ganske mange planter så jeg er veldig glad for at jeg har en samboer som syns det er helt greit. Vel, jeg har hørt at det ser ut som en skog her inne, men jeg hører ikke noen klager så da er det sikkert greit med en hel skog i stua. Det gjør hvertfall ikke meg noe å ha planter og blomster på alle kanter, i alle kriker og kroker. For meg er det bare fint.

Vil du se mer av planter og blomster så kan du følge bloggen på facebook HER. Da går du ikke glipp av noen innlegg her på bloggen.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg