Oreo og mocca makroner

I går hadde jeg venninna mi på besøk. Vi hadde planer om å lage maktoner så vi tok en tur i butikken og kjøpte det vi trengte. Så ble det en tur innom pizzabakeren før vi dro hjem. Vi spiste pizza og så på alice in wonderland. Etter film og mat startet vi på makronene. Det ble en del timer med baking før vi var ferdige for å si det sånn.

Ingen av oss hadde lagd makroner før så det var veldig spennende å prøve noe nytt. Vi lagde noen med moccasmak, noen med oreosmak og noen med nutella. Det var så gøy at vi bestemte oss for å finne en dag om ikke så lenge og lage flere. Makroner kan jo fint fryses og er like gode selvom de ligger i en boks i frysern i 2-3 måneder. Det er jo også kjekt å ha noe å sette frem om man får besøk og da er makroner perfekt. Det er jo bare fantasien som setter grenser for hva slags smak man kan ha i.

Slik ser dem ut (eller så ut, de er spist opp nå). De lyse er kaffe mocca og de mørke er oreo. Jeg syns ikke det er et dårlig resultat til å være første gang. Faktisk syns jeg dem ser veldig fine ut. Oreo var litt vanskelig å få pent, men gode… ja, det skal jeg love dere! Oppskriften vi har brukt er fra Pascal faktisk. Jeg snublet over denne oppskriften da jeg lette igjennom smaker til makroner. Anbefales på det sterkeste å prøve han sin oppskrift. Inni makronene har vi brukt smørkrem.

Liker du makroner? Vel, da burde du prøve å lage dem. Du blir helt avhengig!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg