Oppvask og jobb

Da var jeg veldig godt i gang med dagen (natten) og har vasket opp alle asjetter og skåler. SÅ mye er gjort når det er ute av veien. Det eneste som mangler er at de tørker ferdig. Jeg er jo så heldig at jeg har et stativ til oppvasken sånn at jeg slipper å stå og tørke dem for hånd. Det tar lengre tid, men det gjør jo ikke noe når jeg må ha en pause etter hver gang uansett. Så da skal jeg bare slappe av en god stund før jeg bærer dem inn i skapet igjen. Endelig får vi alle tallerkener og skåler inn i skapene igjen for nå var det ingen igjen. Ja, så ille har det altså vært de siste dagene. For jeg hadde ikke tatt oppvasken på et par dager før dette i Gjerdrum skjedde og så var vi uten rent vann. Så det har vært så  mye oppvask her at jeg ble helt kvalm. Sikkert derfor jeg har mistet matlysten også. For når jeg stod og tok oppvasken nå så stod jeg med verkende rygg, hang over vasken bare for å bli ferdig. Så desperat er jeg for å få dette unnagjort. Derfor blir det en ekstra lang pause nå så får vi se om jeg klarer å ta all oppvasken og vaske ned hele kjøkkenet før samboeren min våkner igjen eller om jeg må ta dette over flere dager. Uansett skal jeg få det unna så fort det lar seg gjøre.

Ja, her ser dere alt jeg har vasket opp så langt. Samboeren min var så snill å skyldte alt sammen sånn at jeg slapp å stå og skrubbe alt i tillegg, men det er fortsatt mye jobb. Leddene mine er ikke helt bra etter at jeg var ute og tok bilder her om dagen heller så jeg sliter veldig med å bruker hendene. Jeg skal nok allikevel klare en runde til for nå er egentlig det aller verste unnagjort. For når jeg skal vaske asjetter og skåler så må jeg jo bære dem ned i vasken og så vasker jeg bare en etter en når de står der. Å bære alle ned i vasken gjør vondt på en god dag så ja, det var smertefullt. Allikevel fikk jeg vasket alt dette og det gjør meg så glad.

Så nå skal jeg slappe av og jobbe litt. Det er alltid noe å gjøre for jeg trenger jo alltid nye idèer til bloggen. Derfor skal jeg ta frem skrivebøkene mine og prøve å finne noen gode idèer til de forskjellige temaene også skal jeg fortsette med oppvask. Inni mellom skal jeg også prøve å bare slappe helt av, kanskje se på en youtubevideo nå og da. Det er med andre ord mye jeg kan gjøre uansett om jeg er sliten i kroppen eller ei. Så da får jeg bare nyte denne pausen før jeg skal vaske opp mer. Jeg må si at det er litt godt å få brukt kroppen litt selvom jeg får veldig mye verkinger. Å ikke ha oppvaskmaskin har egentlig ikke vært så ille og jeg kan ikke si at jeg savner det sånn veldig mye. Jeg har noe å finne på og det får meg liksom i gang. Klart det ville vært kjekt å ha oppvaskmaskin, men jeg savner det ikke så mye som jeg gjorde før. Merkelig, men sant.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg