Oppskrift: Veggis Patties

Det er så mye god inspirasjon på Pintrest og denne gangen fant jeg noe veldig spennende som jeg hadde lyst til å prøve. Som overskriften sier så har jeg lagd vegetariansk patties. Det vil da si at jeg har lagd det ut av potet, gulrot og agurk. Noen vil nok kanskje syns at det høres rart ut, men jeg syns det var veldig godt. I tillegg er det mye mat i dem så man blir fort mett. Vi hadde dem til fisk, men de kan fint brukes for seg selv om du ønsker noe godt til frokost eller er vegetarianer og kun spiser slikt til middag. Uansett når du vil spise dem og hva du vil ha til så er dem veldig gode og disse kan jeg virkelig anbefale. Jeg er veldig kresen når det kommer til mat som er litt annerledes, men jeg ble veldig positivt overrasket da jeg prøvde disse. Også er dem veldig enkle å lage så dette er absolutt et godt valg uansett. Siden jeg likte dem så godt så vil jeg at dere skal få mulighet til å prøve ut oppskriften.

Du trenger:

1ts salt
1ts pepper
1ts koriander
4 poteter
1 agurk
4 gulrøtter
2 egg
5ss hvetemel

Slik gjør du:

Skrell og kok potetene.
Mos potetene i en bolle.
Tilsett eggene, salt, pepper og koriander.
Skrell gulrøttene.
Rasp gulrøtter og agurk (den grove raspen).
Ha litt olje i pannen og stek agurk og gulrot i 5 minutter (blancher).
Ha det oppi potetmosen og bland det godt sammen.
Til slutt tilsetter du hvetemel og blander det godt inn.
Ha en stekeplate med bakepapir.
Bruk en stor pepperkakeform (runding eller hjerte) og fyll formen med massen du har lagd.
Løft formen forsiktig opp og gjør dette med all massen.
Stek i midten av ovnen på 220°c i 20 minutter.

Og så er det egentlig bare å nyte noen skikkelig gode veggis patties.

Når det kommer til hvor mange denne oppskriften er til og hvor mange veggis patties det blir av en porsjon så kommer det egentlig helt an på hvor stor form du bruker og om du har noe til dem eller ikke. F.eks kan man jo bruke dem som erstatning for hamburgere og da trenger du jo ikke så stor porsjon. Jeg spiste 2 stk til 1 fiskefilet.

Hvor mange det blir av denne oppskriften med den formen jeg brukte var 14 stk. Det fine med disse er at du fint kan fryse dem og varme dem i mikroen når du skal bruke dem. Ja, eller du kan spise dem kalde om du ønsker det. Gode var dem hvertfall så jeg anbefaler deg å prøve om du ønsker noe sunt, men godt å spise. Og ikke minst noe som metter.

Følg bloggen på facebook HER for flere gode oppskrifter og mye annet spennende

Du kan også følge meg på Twitter, Snapchat, Instagram og Tiktok: Cathrineruth92

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg