Oppskrift: vafler

I dag ble det vafler til middag. Egentlig orket jeg ikke lage middag, men jeg hadde veldig lyst på vafler og når jeg først setter meg en ide i hodet så gjør jeg det. Så ja, jeg slengte sammen røra og lagde vafler. Og siden de ble så utrolig gode så vil jeg veldig gjerne dele oppskriften med dere.

Du trenger:

4dl hvetemel

4dl melk

1ts kardemomme

1ts bakepulver

4ss sukker

3 egg

100g smør

 

Slik gjør du:

Putt alt det tørre i en bolle.

Tilsett melk. Litt etter litt og rør til en jevn blanding.

Tilsett egg. Rør et og et egg inn i røren.

Smelt smør og tilsett dette til slutt.

La den stå og svelle i 30 minutter før du steker vaflene.

Og der har du en god og luftig vaffelrøre som blir til utrolig gode vafler.

Enklere blir det ikke.

Er dette en oppskrift du kunne tenkt deg å prøvd ut?

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg