Oppskrift: Tyrkisk Peber Fudge

Om du elsker lakris og fudge, burde du virkelig teste ut denne oppskriften. Myke og fulle av smak. Relativt enkelt å lage også. Og med denne oppskriften kan du ikke gjøre det feil. Følg fremgangsmåten nøye og du vil få nydelig fudge du kan gi bort eller servere til venner/familie.

Du trenger:

3dl kremfløte

4dl melis

50g smør

4ss lys sirup

1 pose tyrkisk peber

200g melkesjokolade

10 dråper svart farge (for baking)

Slik gjør du:

Kle en 24x30cm form med bakepapir.

Knus tyrkisk peber.

Ha kremfløte, melis, smør, sirup og tyrkisk peber i en kjele.

Kok opp under omrøring til 120°c.

Ta kjelen av platen og tilsett sjokolade.

La det smelte og rør det helt inn i massen.

Tilsett farge og rør godt. Bruk mer/mindre for ønsket farge. Jeg brukte 10 dråper.

Hell massen oppi formen du kledde med bakepapir.

Sett til avkjøling.

Ha i kjøleskapet til over natten.

Kutt opp i biter og oppbevar i kjøleskap.

En veldig fin gave å gi bort. Jeg lagde disse til jul og gav bort. Fikk smakt litt selv, men dette var først og fremst en gave til dama mi, som elsker tyrkisk peber og sånne ting. Utrolig gøy å lage og resultatet ble jo kjempe bra. Anbefaler virkelig å prøve ut denne oppskriften!

For ennå flere gode oppskrifter og spennende idéer følg bloggen på Facebook HER og Instagram HER for ennå mer spennende innhold. Du finner også tidligere oppskrifter på mine høydepunkt på profilen min. Sjekk storyen min for masse spennende og koselig innhold fremover.

4 kommentarer
      1. De var kjempe gode. Og skikkelig smak i dem. Noen blir så lite smak i. Lagde en med kondisert melk og de ble ikke bra. Smakte rart. Så jeg er alltid på utkikk etter oppskrifter uten den.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg