Oppskrift: Taco ala Cathrine

Jeg kjøpte et enchiladas kit for en liten stund siden og tenkte jeg skulle prøve det ut. Det endte med at det ble noe helt annet, men jeg brukte noe fra denne pakken. Jeg tror det egentlig bare var tomatsaus eller noe så når jeg skriver tomatsaus så er det fra den enchiladas pakken man får kjøpt på butikken. Som sagt var det bare vanlig tomatsaus så du kan fint bruke det. Du trenger ikke kjøpe denne pakken for å få samme smak, men her kommer det hvertfall en liten vri på en taco/enchilads/burrito. Helt ærlig viste jeg ikke hva jeg skulle kalle det (derfor overskriften). For helt ærlig improviserte jeg ganske heftig på denne, men smaker var helt fantastisk så jeg vil gjerne få dele dette med dere. Så her har dere Taco ala Cathrine.

Du trenger:

1 boks tomatsaus
1 pk Tacolomper (jeg brukte medium)
400g kjøttdeig
kidneybønner
mais
ost

Slik gjør du:

Stek kjøttdeigen og ha i tomatsaus, 1/2 boks mais og 1/2 boks kidneybønner. La alt varmes litt i pannen.

Ta en tacolompe og legg litt av kjøttdeigblandingen i midten, slik som vist på bildet under.

Brett sidene mot hverandre og så de andre, slik som på bildene under.

Når du har gjort det, legger du den i en ildfast form med bretten ned. se bildet under.

Og så er det bare å drysse ost på toppen og sette den inn i ovnen. Sett ovnen på 200c og vent til lyset har sluknet, før du tar dem ut igjen.

Serveres med en salat. Du kan bruke resten av kidneybønnene og maisen i salaten, slik jeg har gjort eller du kan lage en salat med det du måtte ønske.

Og så er det bare å nyte en skikkelig god middag som jeg helt ærlig ikke vet hva jeg skal kalle. Noen gode idéer for navn? Det smakte helt fantastisk hvertfall så det er absolutt å anbefale. Jeg kommer hvertfall til å lage dette flere ganger. Planen var egentlig å bare lage taco, men så kom jeg på denne pakken også bare endte jeg opp med noe helt annet. Jeg må si at jeg er glad jeg brukte vanlige lomper i stedenfor de som ligger i denne pakningen for de så ikke like gode ut. Jeg kommer til å bruke dem, men det ble ikke denne gangen. Så jeg la dem bare i frysern. Utrolig hva man kan legge i frysern. Også er det så utrolig kjekt. For plutselig trenger man noe også har man det der sånn at man bare kan tine det.

Følg bloggen på facebook HER om du ikke vil gå glipp av flere oppskrifter og mye annet spennende.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg