Oppskrift: Store Cookies

Har du lyst til å bake store cookies som smaker helt fantastisk? Da burde du prøve denne oppskriften. Den gir deg 10 store cookies som både ser og smaker utrolig godt. Jeg ble hvertfall utrolig fornøyd med dem så her får dere oppskriften jeg har brukt.

Du trenger:

2,5dl mykt smør

2,5dl sukker

2,5dl brunt sukker

1ts vaniljesukker

3 små egg

7,5dl hvetemel

1ts natron

½ts bakepulver

1ts salt

200g kokesjokolade

Slik gjør du:

Bland smør (IKKE smeltet) og sukker (vanlig og brunt) i en bolle.

Tilsett et og et egg.

Ha i alt det tørre (utenom sjokolade).

Grovhakk sjokolade og bland dem inn til slutt.

Ta en håndfull med deig og legg dem med godt mellomrom på en stekeplate med bakepapir.

Press klumpene med deig flate for denne røren vil ikke flate seg så mye ut på egenhånd.

Tips! Om du vil kan du også hakke ekstra sjokolade og legge på toppen. Det gjør jeg alltid.

Stek dem på 190°c midt i ovnen i 10-12 minutter. Lurer du på når de er ferdige så kan du se det på fargen. De får litt mørkere brunfarge rundt kantene. Da er de perfekte. Med en litt sprø skorpe og en myk kjerne.

Denne gangen valgte jeg å lage dem store, men du kan så klart lage dem mindre om du ønsker det.

Ikke glem å følge bloggen på facebook. Linken finner du under her sammen med andre linker. Følger du bloggen på facebook vil du ikke gå glipp av noen  oppskrifter og det blir det mange av fremover. Jeg har planlagt utrolig mye godt.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg